C-kull, dove å cinnamon
Blev 8 st barn efter Snork (Royalz Hearts on Fire) - graviditeten gick bra samt förlossning, en bäbis föll bort men de 7 som är kvar lever och mår bra. Mamma Snork tar väl hand om dem och jag är oerhört glad över att allt ändå gick så pass bra.. det är en helt underbar kull.
De blev 2 v. igår så nu kommer lite bilder på dem här. Jag är i valet och kvalet på om/vem av flickorna jag vill behålla… mitt hjärta är väldigt kluvet just nu.. alla är ju så fina! 
Men det känner jag väl längre fram, vem jag fastnar mest för 
Pappa till kullen är Apollo, dove satin lh. Snork är som sagt Cinnamon skp/vit Kh.
Enjoy the pics!
Den lite "mystiska" honan, cinnamon skp eller dove skp.. hon är en blandning av båda sååå fin *kär*
Lite ljus bild.. men kollar man noga ser man hennes ljusare "cremefärgade" fläckar.. *gilla*
Samma tjej :)
super spralliga i denna ålder alltså.. det är ju nästintill omöjligt å få vettiga bilder på dom som dom krälar hoppar å har sig
*somnat i skålen där dom fick tvär landa under foto-och kön kollen*
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Naw. <33
Cinnamon bandad hona.. underbar även hon..! :'(
(ledsen gubbe för det kommer fan i mig va svårt å skiljas från dessa.. ursäkta mitt språk men ja.. )
hihi.. sprattel mojsegrej!! Hon va såå livlig hihi. Men man kan t.om se hennes små "tutt-rader" här.. definitiv flicka mao ;)
haha.. ingen kommentar… fick hålla fast na lite försiktigt för Att undvika det hoppande-groda scenariot med brutna ben som följd- det säkra före det osäkra ^_^
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Gud så söta
Åh socka pöta!!
// Sofia

#4 " Socka pöta!!" ????? XD
#4 haha va säg du.. socka pöta! *lol* Har jag t.om smittat folket här på hif med mitt prööpa-pöta- sprööka snack? eller kom du på det själv.. hmm, aja, pööta plööta är dom vilket fall som helst, måste se om jag kan hitta köpare nära mig så dom inte försvinner helt å hållet :S
Här är den andra honan jag ev. tänker behålla .. kasst bajs ljus i bilden men.
(det blir antingen hon eller den i de första inlägget..)
Dove skp/vit satin, hona
*Dom det står mellan, jag är verkligen i valet och kvalet.. båda är lika vakra ju*
(Lite äldre bild men det var så sött att båda mina "favoriter" va på samma bild så
)
_
Nääääää! Nu är du inte snäll! En dove skp….den vill jag ha. Du bor så långt bort vilket är tur. Jag är verkligen förälskad i dina kullar….
Kram!
Men åh så fina! Herre gud :O:O
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

#6 Jag vill också ha en dove skp/vit, och satin också, hur bra kan det bli
?!!!
Henne tycker jag att du ska behålla, jag kan ju ändå inte få henne(för långt bort)
Jag skulle iaf ha behållt henne
#7 söta du, ja börjar nästan tycka synd om dig nu.. men jag måste ändå fortsätta terrorn.. tyvärr, hoppas du förlåter mig 
Okej.. nu kommer pojkarna (blev alltså tre honor- de ovan, och 4 pojkar)
Finns två helfärgade dove hanar, en satin (på bilden) och en icke satin..
jag blir typ gråtfärdig. Så länge som jag längtat efter en dove kull, å när dom väl är här kommer jag typ inte kunna behålla nån dove. Äsch, det kommer fler turer eller hur .. viktigare att man har tid med dom man har och verkligen väljer med omsorg än att man behåller alla bäbisar själv av sentimentala mjukhets skäl. De funkar nog aldrig i längden *haha*
Nä men den här bilden måste väl ändå ha hamnat fel.. det är väl typ en… platt Säl??

_
#10 Risken är ju att jag tar mina sparpengar och kommer på besök snart…haha….
#11 men inte kan man väl ta från sparpengarna, dom ska man ju Spara!
*lyssna på hon som är tät som ett troll haha jojo*
Den andra Dove killen, inte satin :)
Å så en Dove Bandad (icke satin) pojke.. med ett ansiktsuttryck= mullvad 
*samma som ovan*
*kom på en annan pose- hoppedottedoodl posen… *
That's the reason why you should be At least two persons when you try taking pics of babies this age.. hm….!
_
sen har vi ju en Dove bandad satin hane också, han ville ju å va me! 
Å ja- jag vet, han ser lite läskig ut här. men jag lovar, han va inte läskig! Bara söt :')
ding ding dong.. lalala… kolla den lilla svansen hihi Plööpa 
_

Gud så söta (känns som jag har sagt det tusen gånger nu
men dom är så söta
)<333
#14 Det är väl det som är det fina med forum, man Får verkligen säga det tusen gånger om, om det är så man känner ;) dom ÄR ju söta. Så du är förlåten :-D
_
#9 Ja jag kanske får satsa på henne, fast är hon lika galen som hon var när jag försökte ta bilder på na så tror jag Ingen vill ha henne *asg*
Men dom brukar ju va lite sprattliga just när de öppnat ögonen. Å det förstår väl jag det - fatta va läskigt att SE vem som petar å pillar på dom eeeek.. creapy !
Här kommer de sista bilderna för denna gången- hela kullen samlad 
_
(laddar upp dessa i egna inlägg ifall ni vill plocka upp dem i större format. snäll jag är va :) )
_
blundar…
// Pabblo

#16 Haha, ja jag skulle också vara lite galen då
Gud så söta (haha, igen^^)
Kanske bästa bilden Någonsin!?? -> Den är värd att kolla på i det större formatet iaf! 
_
Dunk!
HAHA
// Pabblo
#21 haha ja Typ! ;-D nu ska man bara orka ladda upp nå bilder på hemsidan puh… roligt med tidskrävande att "bild-irera", å ja det är ett svenskt ord ^_^
_
Så söta:D Sista bilden var ju underbar;) Rätt in i väggen^^ Och svansen… så sööööt! (A)
Men nä, FY vad SÖTA!!!!

Den dove skp/vita satinhonan hade jag nog inte släppt utanför dörren förstås.
Nehe, höra med sambon om vi kan åka till dig…*halvt allvar*.
#25 det är alltså hon man bör välja.. jag håller nog med er .. men det är bra med andras åsikter när man själv är kluven som ved. Hon va den jag la märke till först så… då kanske det inte är ett så svårt val ändå 
#26 halvt allvar, kolla det där med halvvägs- till skövde.. så löser vi de i sån fall !
_
#27 Japp.

Skövde, då är du ju nästan hemma hos mig ju.
#29 Bjuder du på kaffe menar du? Haha….nja….det är en bit att åka för kaffe tyvärr.
Åhhh, dove skp honan är ju bara för underbar, och satin också. Men nu är min kvot fylld! försöker intala mig själv…………………;))
#4 Hallådär, glöm int att ja kom från daalarna ;)
Gud så söta bebisar! dove skp/vit satin honan.. tror jag kommer och kidnappar ;P
// Sofia
Jag föll för din Cinnamon bandade hona. Jädrans att man ska bo så långt bort(120 mil) och inte ha mer pengar. Har bara råd med en hamster i vår och den är tingad, men så kommer det en sån här liten sötnos.
Kanske man kan leva på luft trots allt…
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Galet söta! Paddan var underbart söt, skulle nog inte låtit henne passera genom min dörr inte :P
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
#32: Men då heter det ju "Sicka pööta". 
(Lite OT)
Är helt förälskad i dove-hanarna. ^^
Lite fel färg för mig dock.
#35 inte hos oss, där säger vi egentligen "tocka pöta".. Eller ja, min mormor som pratar extrem dalmål :P
// Sofia
haha.. va gulliga ni är… nästan så man får se till att ha Pööta som tema framöver, so cute ^_^
Har bestämt mig nu, det blir Celamie Swosh som får stanna! Dove skp/vita honan. Man ska inte överanalysera sin tillvaro, utan gå efter magkänslan eller hur 
Så ni kan sluta hota om att kidnappa henne! Nappa dom andra iställe 
Har gett alla namn nu, alla heter såklart Exentrion's framför..
Cherry-Lee Last Forever, dove/cinnamon sköldpadd
Celamie Swosh, dove sköldpadd/vit Satin, hon som stannar här :)
Chayenne, cinnamon bandad
Calion, dove satin
Chamron Chest, dove
Camden Gaist, dove bandad satin
Cyrus, dove bandad
Mycket nöjd med namnen 
_
Gud så fina namn :D
du valde verkligen helt rätt vilken som ska stanna :)
// Sofia

Väldigt bra namn *nickar*
Fattar inte hur du kan komma på alla ovanliga namn (inte elakt menat), själv skulle jag typ komma på dom vanliga som: Carolin, Calle… Ja, du fattar
Hur gör du?
Hi hi tack tack.. jag vet inte vart namnen kommer ifrån. Dom ploppar upp, sen om det känns rätt men "tråkigt" så kan jag göra dubbelnamn för att personifiera namnet lite :) T.ex Camden är ju en gata i London.. Camden street. Och Cyrus kommer från en Saluki som var på ett hundhotell som jag jobbat på förut. Man får påta lite :-)
Det känns bra att behålla Swosch, när jag väl bestämt mig så är det ingen snack om saken :-) Men hade gärna behållt nån dove också. Men som sagt, man får välja med omsorg och jag behöver säkert en hona framöver. Om inte, så är hon då underbar ändå 
_

#40 åhh… önskar jag hade det lika lätt. Alla har alltid sagt att jag har bra fantasi (skrev mycket sagor och böcker förut) men jag kan inte riktigt hålla med

hihi ja, men sen är jag väldigt svag för lite "löjligare" namn också.. kan vara vad som helst ;)
_
Behöver jag ens skriva att jag oxå vill ha flera av dem
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Oj oj oj.. dessa barn är helt Underbara. Jag vet, vilka bäbisar är inte de liksom..
men jag känner bara mer och mer att jag aldrig vill skiljas från dessa 
Tagit lite nya bilder nu ikväll, jag försöker fortfarande lära mig vilka av dove hanarna som heter vad.. Inte memorerat det riktigt än haha.
Men först ut är iaf Dove hanen som Inte är satin.
Chamron Chest :)
_

gud, dom är ju så söta
ja dom är ena riktiga Snyggingar ! 
Här kommer hans satin bror!
Calion
"aaahh… min syster.. puh… mosar mig ju humpfhh"
"åh.. det var bättre"
:-p
_
Cherry-Lee Last Forever är det hon som ligger på sitt syskon?
Å så satin dove bandade hanen..
Camden Gaist! :)
*mitt emellan syster och bror*
_
Å så har vi ju en dove bandad hane till, Cyrus. Som inte är satin :)
(lite roligt att det blev 2 st helfärgade dove, båda hanar- en satin och en icke satin. Samt 2 st dove bandade hanar- en satin och en icke satin en liten parentes bara ;) )
Cyrus, myser så gott med de andra små flooferna :)
så underbar, gillar verkligen den här bilden.. fast alla e ju söta så klart :')
_
Åhhh, blir dom LH? (hoppas inte, ska inte ha några fler
)
#47 Stämmer bra det! 
Får bli hennes tur här då..
Cherry-Lee Last Forever
(Lite halv töntigt namn ja vet, men det är verkligen så jag känner för henne.. att även om jag nu säljer henne så kommer hon att finnas hos mig för evigt.. såå vacker..)
"Matte- jag gillar den här sanden du har köpt. Man blir ju alldeles glittrig i pälsen av den! När jag har åldern inne ska jag allt på Disco… vänta du bara!"
"å förresten så mosar jag honom inte, jag bara.. öh.. värmer honom..!"

_
#49 Bara för att du ska kunna skilja på dem lättare kanske :D hahaha Sötnosar! ;D
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Hon är ju ljuvlig lilla Cherry!
Hela kullen är underbart fina!
Kram!
#50 hahaha…. söt du är. Törs inte uttala mig om det riktigt än dock. Mammans föräldrar är korthåriga båda två, men hennes mormor Chantelle Chaista är LH.
Å Apollo, pappa till kullen är ju Lh så.. kanske .. jag hoppas då på det! ;)
#52 Det har du ju rätt i, tänkte inte på det.. men då är det ju bara bra. Super lätt att skilja på ungarna i den här kullen jue 
Nu kommer nästa tös, den underbart fina å super söta feminina cinnamon ba bruden…. Tada!!
Chayenne!
"duddelidutt… matte du har för liten matskål grrr."
"du kommer aaaldig att få fast mig mouhahaha…"
_
Ids ja lägga upp nå bilder på min flicka.. hmm…. vet inte om ja törs för då kanske ni nappar henne.. 
_
#53 ja hon är ju det… älskar hennes "mysiska" färg, den är ju inte så mystisk egentligen. Men hon är ändå väldigt speciell
Hon är ev.intr. av att komma hem till dig så.. ja.. *blink blink*
_
#56 Fyyyyy dig. Hon är en solklar dove skp med i mitt tycke fina fläckar.
Fina allihop, dock föll jag lite extra för dove bandade hanen, så himla charmig. Men dove skp honan var ljuvlig hon oxå
Cinnamon och dove är två av mina absoluta favoritfärger.
#57 någon har redan nyllat henne 
Men kanske inte så konstigt, hon är ju så fin :)
#58 Ja dove killarna är inte så tokiga, jag är lite kär i Cyrus.. han ser så go ut i ansiktet 
Kommer väl fler bilder sen när de blivit lite äldre .. eller när jag får lust helt enkelt *lol*
_
haha ja gillar mullvads-hamstern (a)
Lite nya bilder på bäbisarna!
Först en lite rolig bild på Chayenne hihi.. gillar hennes min här 
_
Snygging tjejen, Cherry-Lee 
_
*lalala* går i den nya fina sanden som just fyllts på ..
_
Ännu en väldigt vacker tös, dove skp/vita satin flickan som får stanna här. Hon e ju så fin
_
Celamie Swosch… jag gillar hennes namn, jag går och säger "swwwwww…..osch!!" hela dagarna av gammal vana. Liksom för nånting som går fort- swosch säger det bara hehe
"nom nom.. jag kan äta i min toalett det gör ingenting. jag håller bara salladen utanför kanten så är det väl ingen fara" 
_
å så lite söta pojkbilder!! 
*åååh va mycke maat!!*
_
Kommer fler bilder sen, på mamma Snork också :) Måste sova nu så det här får bli sista bilden för ikväll :)
_

Dom är ju så söta
Vill ha dom allihop<3
Finns det några otingade? :)
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
#69 haha, det vete tusan. Törs inte lova bort fler i nuläget ifall jag vill behålla någon mer än den jag redan bestämt mig för hihi. Ska vänta å se om det blir någon långhårig i denna kull.. Min andra kull här hemma har varit väldigt lurig med hårlaget så jag har ingen större brådis, jag väntar och ser helt enkelt :)
"Men mamma! Du ryms inte här.. akta på dig.."
"Men mamma!! akta på dig!"
( tisslar och tasslar med varandra;"hon är inte bara stor å tjock, hon är alldeles knölig också.. gaahh jag blir mos här under!" )
*puh, det var bättre!* 
_
haha den här bilden e bara för härlig…! kolla hon som gapar 
_

Gud…
Tror jag kommer upp på dig på besök, och så kanske jag "råkar" få med mig några bebbar hem
Nej- Bäbis sover inte.
Den har just blivit tacklad 
Blåbärsbrorsor!
_

Naaww så söta<3
Mums vilka ungar!
Hur ser mamma hamster ut förresten? (ser ju bara den stora rumpan
)
--------------
haha.. ja komma på besök kan du ju alltid, har du bara bra fickor så är det ju inte säkert jag märker något förrän du smitit dig ut.. ;)
*måste sätta larmkod på alla hamstrar så det piper när du går ut genom dörren bara mouhahaha*
*Vad kan vara värre än kallt kaffe!? Jo, en oschysst fight…." 
_
Helt sjukt vad dom bråkar å har sig, stökigare barn får man leta!! 
_

#76 hihi, ja vi får väl se om jag kommer på besök någon dag då
*naw*
Lyckades ta några vettiga ansiktsbilder också, synd att dom blir så små här bara .. men men, söta är'om alla fall… ;)
_
Åhhh, den bandade dove satinen ser ju helt underbar ut! Hur många hamstrar kan man ha innan folk kallar en galen?
Har ett hemligt projet på G, vilket innebär 12 burar
Får se om jag har råd nu då det är xtrapris. 1000 kr (+ säkert 500 till i alla fall) till skillnad mot 3000 (+500) men det blir ju ett kanon pris på så många burar ändå. Fast det är mycket pengar då man fick en piss lön 
Dove bandade hanen min absoluta favorit
Usch, ska gå till salstenta snart.
*ser på bebisarna*
Nu känns det bättre. Gulligulligull.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

ååh dove satin var inte att leka med, silverhamstrar!
#80 inte en enda! du vet väl att hamstrar är ett "barn djur" och att man anses vara helt vrickad om man har hamster när man är över 15 år ;-)
Vad är det för hemligt projekt du ska avancera fram..? Törs jag ens fråga…. (?)
#82 haha men gu va sött.. hoppas dom hjälpte dig på tentan liiite iaf 
_
#84 ett bättre bursystem ;)) al'a hemma bygge =))
#85 hmm, say no more! *avis* jag har ett fungerande bursystem jag också- burar-överallt-systemet heter det haha
_
#86 hahaa, kanske funkar det med
bor lite för trångt för det. Sen vill jag att det ska vara snyggt. Och var sak har sin plats 
#84 Hamstrarna kanske hjälpte, för jag kände mig lugn på tentan i alla fall, vilket förmodligen är bra, eftersom aytt det är nästsista försöket. Annars blir det nya karriär för mig :/
Jessica Jones (2015-)
vill ha NU! haha…
Kram på dig!
#89 du har gjort det bra som flörtat till dig den populäraste tjejen i klassen/kullen 
Jag ska försöka lägga upp fler bilder på hemsidan imorn när jag landat i Lycksele, ska bli kul å få komma hem till de små å se om dom blivit helt vilda under dagarna jag varit borta hihi.. risken finns ju att det är ena riktiga vilddjur som behöver kram- och puss-terapi ! Å det har jag redan laddat upp mig för så 
_
Blev några nya bilder ikväll, men inte en enda vettig fick jag på Swosch… kan det vara för att när man släpper ut henne så säger det bara Swwwwwoooosch!! Så är hon borta.. kan va det 
Nä jag fick hur många dåliga bilder som helst faktiskt, suddiga bilder, bilder där det inte ens kom med nån hamster, där jag inte fick med hela hamstern, där jag bara fick med en liten rumpa osv osv osv.
Men men, lite fina bilder blev det iaf 
Fin fina flickan Chayenne, cinnamon bandad.. älskar hennes färg *oh yes*
inte riktigt säker på hur många tassar den här tösen egentligen har.. tycker det ser lite konstigt ut hmm 
Suuper fina dove satin hanen, Calion :)
"Men barn!! Sluta bråka nu!"
-" De va Han som Börja! "
"jeeeeHaaa!"
(Sicka galenskaper dom har för sig va
)
_

dom e så söta allihop
"Ja men ibland håller vi ju faktiskt sams, vi har bara inte riktigt kommit överens än, om vi ska ha Mini paketer på tv kanaler eller det större.. det är ju en fråga om ekonomi också…"
"men hallå pojkar! har ni sett hur mycket DVD filmer vi har..? varför ska vi lägga ut en massa pengar på en boxer vi förmodligen ändå kommer att gnaga sönder, när vi kan få en massa filmer gratis??"
"Nä jag tycker vi skippar tv tittandet och lever livet istället.. kolla.. värsta roliga agility banan det fanns här med konstiga ben å händer å trähus å …"
_

naaw:) vad söta alla är jag ÄLSKAR skp^^
hehe ja ni förstår- det är vilda diskussioner här hemma ;) Men till slut måste jag ju slänga upp den värsta bilden av alla haha. Kan man påstå att det är en kull med "bra temperament" efter att ha visat denna…? Hmm, tror inte de

_
#95 HAHAHAHA!
// Pabblo
Åhhh, skulle det råka bli nån över kan du ju lämna dom här =))
#95 Snacka om cool unge
Jätte söta allihop, precis som vanligt m andra ord
--------------
#99 ingen fara, klart du får låna tråden lite… ajg håller med, hade gärna hållt på mer med dove, satin och rex.. å skp.. å långhår.. dom e ju så fina *puh*
Men men, nu har jag lite nya bilder- så nu gör jag en ny tråd till dem! så denna inte blir femhundra miljoner mil hmm…
_