Att para?
Går det att para en dvärghamsterhona med en guldhamster hane? Va en kompis som funderade på det! Går det? eller vad kan hända? någon som vet?
Man kan inte och ska inte ens försöka. Dom är två helt skilda arter och dessutom har dom inte samma parningsbeteende. Det kan sluta med att guldhamstern dödar dvärghamstern.
Måste bara fråga men det känns inte lönt att göra en tråd (hoppas att det är okej med denna skabba OT)
Man kan ju para campbells med vintervita men man kan väl inte blanda in Robbar eller Kineser också?
Jag har ingen aning om sånt, det va en kompis som frågade mig, jag kan ingenting om hamstrar, därför jag la in en tråd här!
Man ska inte korsa en kines med robbe, eller campbells med vintervit och inte guldhamster med någon annan dvärgart.
Håll er till samma art.
Jaja hade självklart inte tänkt att göra det men det var min kompis som var tveksam på om det gick och när jag sa att det inte gick så trodde hon inte på mig
Ok huvudsaken är att ni inte tänker prova.
#6 Håller med dig!
Nej självklart tänker jag inte göra det ;P
Men ja, det kan vara intressant att lära sig om varför/varför inte det går.
det är samma sak som att para en katt med en hund.
#9 Det var en bra jämförelse.
#10.Ja, själv tycker jag att det är självklart att man inte ska och att man inte kan para en guld & en dvärg. Men det är ju inte så lätt att veta när man är nybörjare.
11# "Ska" är ju självklart eftersom det inte gårJag sa till min kompis att det inte gicka att para in tex Robbar för att det var en annan sort men hon menade på att dom måste ju ha uppstått från samma (diskussionen uppstod för när hon sa att hon hade sett en Roborovski/Vintervit hybrid i en djuraffär)
Kan det inte vara väldigt smärtsamt också? Jag känner inte till storleken på guldhamsterpenisar, men när man kollar på storlekskillnaden på hamstrarna är det min gissning att det djurplågeri att pröva.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Jo om det hade gått så hade det nog varit djurplågeri…fast samtidigt så kan ju hundar av olika storlekar para sig…hm… fast det är ju inte riktigt samma sak
Guldhamstrar kan attackera dvärghamstrar, exempel om 2 dvärghamstrar möts kan de ju döda varandra. Men tänk om en guld och en dvärg, då dödar ju guldhamstern dvärgen. Så för mig är det helt omöjligt ändå och det är sjukt att ens försöka!
# Ja det är klart att det inte är något man gör. Hoppas att du förstår att vi inte har tänkt göra det (har poängterat det några gåger) :P
#14 Usch, det påminner mig om när min moster hade sin lilla honhund fastbunden och hanhunden som var av en mycket större ras kom loss. Stackars tös, om jag minns rätt så skrek hon av smärta. Jag var inte där men bara tanken får mig att vilja gråta.
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Usch gud vad sorgligt, Vet att min farmor har berättat att hennes Collietik fick valpar med en strävhårig tax hane (i detta fallet så var det ju honan som var stor men jag kan tänka mig att valparna måste sett speciella ut..)
Oj nu blev vi nog lite mycket OT, förlåt!
Fast det är ju inte så " mycket OT " Det hörs ju fortfarande inom temat, eller hur? :)