Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 4002 ggr
ToyotaCarina
0

Hamstern stelnar!

För kanske 2 månader sen när jag hade min vintervita dvärghamster ute ur buren så stelnade hon till! Hon var helt blickstilla, rörde inte ens på morrhåren! Jag hade henne i handen och satt ner henne. Inte en reaktion fast jag petade och puffade på henne. Hon var så i några minuter (!) innan hon sakta började röra på sig. Jag hoppades att det var en engångsföreteelse men igår hände det igen!!! Kan det vara något slags anfall som hon får? Magknip? Vad kan hamstrar ha för sjukdomar med såna symptom??

Är orolig… :-S

SandyCipper
0

**Kan hon ha sett något? Hamstrar brukar ju få sån fokus på saker, guldhamstrar gör sånt hela tiden.
**
Men jag låter experterna svaraFlört

ToyotaCarina
0

Njää, jag tror inte det. Har inte haft något ovanligt, spännande som hon skulle kunna fastna för. Men när inte ens morrhåren rör sig?? Jag trodde fan hon dog första gången! Snacka om panikkänslor…

MariaD
0

Jag tror hon är brunstig =)) Kommer man åt dom på baken kan dom reagera så då ;))

Sigriiid
0

Om du smeker henne över ryggslutet så ska du se att svansen åker upp :P Där har du en brunstig hamster som MariaD sa^^

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

[NinniVivvi]
0

Min hamster Ninni gör så jämt! De ser säkert nått konstigt tror jag, om jag går jättefort in i mitt rum och Ninni springer i hjulet (som hon helt plötsligt börja göraObestämd) så blir hon blixtstilla och rör ingenting, jag kan lyfta på hennes tassar och allt!

ToyotaCarina
0

Brunstig?? Hmm… det har jag inte tänkt på. Gör dom så att dom blir helt helt blickstilla i några minuter? Hon är så ganska länge tycker jag… Men det skulle va skönt om det bara var det :)

Sigriiid
0

De kan stå ganska länge ja =) Svansen rakt upp o så totalt stela ^^

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

[iurochskur]
0

Vintervita ställer sig inte som en guldhamster gör. Dom springer snabbt vid parningen och hanen jagar honan sedan ställer hon sig några sekunder och springer sedan iväg igen.

Tycker inte att detta låter som brunst. Då borde hon göra så bara var fjärde dag.