Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 2899 ggr
ToyotaCarina
0

Banta hamster?

Min hamster har gått och blivit ganska rund om magen, går det att få den slim igen? Hon får inte godis alls och jag har plockat bort alla feta solrosfrön (som hon attackerar direkt annars). Har nån något tips? Hon rör på sig mycket och är ute varje dag så jag vet inte vad jag ska hitta på till…

Vill inte att hon ska lida eller bli sjuk :-/

BMEXX
0

guld eller dvärg?

// Pabblo

amandapi
0

Vad ger du henne föutom hamsterblandningen?

Charlie2006
1

En hamster ska vara mulig och inte small/"slim". Bantning är nog inte så bra, utan gör som du gör att låta henne vara ute mycket ;).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Kalashnivik
0

#3 varför ska de vara mulliga? Alla djur mår väl bäst av att vara lite ''slimare'', då lever dom ju längre och mår allmänt bättre?

Charlie2006
0

#4 Hamstrar är ett sånt djur som ska vara lite muligare ;), inte ofta man ser en small hamster om den inte är ex sjuk, får för lite mat eller börjar bli gammal ;), vet inte vad du menar med smal/slim men då menar jag att ex midjan syns.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Charlie2006
0

Men finns ju såna som är smala utan att det behöver vara något oxå..

Min hemsida

//Frida

Kalashnivik
0

# 5 Slim tycker jag är när hamstern är rak över midjan, typ lika bred över revbenen som vi midjan :)Dom ska liksom kännas robusta! Aja, man märker nog om ens hamster är fet eller för smal ;)

Charlie2006
0

#7 Tror jag med att man märker ;).

Min hemsida

//Frida

ToyotaCarina
0

Okej, men min dvärghamster är FET, inte bara lite mullig, tyvärr :-P Hon verkar ju annars må bra och så, men jag är så rädd att hon ska få sjukdomar eller något. Hon får bara vanliga foderblandningar och inget godis. Lite färskt får hon ju ibland om hon har varit extra söt ;-)

Hon springer mycket och rör på sig, tror ni inte det är nån fara då??

Roxie
0

#9 Är det guld eller dvärg? Hur mycket väger hon?

// Sofia

ToyotaCarina
0

Hon är en dvärghamster, som jag skrev tidigare. Har inte en aning vad hon väger, har ingen våg :-P

Roxie
0

Oj, sorry! Missade det :P

// Sofia

candycandye
0

Lägg in en bild så man får se den lilla mulliga?:))

ToyotaCarina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tyvärr har jag ingen bra bild som jag kan lägga upp, min kamera har fått någe fel på sistone. Men på min  profilbild kan man se henne, men hon är nog lite fetare än på bilden idag. :) Men gör det inget att hon ser ut som en tennisboll, så fine by me :)

candycandye
0

Oj vilket charmtroll! Ser urmysig ut!

Kan dock inte avgöra om hon är för rund…skulle inte tro det men bäst att någon mer kunnig får svara på det.

Nusse123
0

Jag tycker inte att han är för rund, dvärghamstrar ska vara runda som tennisbollarFlörtTungan ute Men det är svårt att avgöra eftersom han sitter sådär som en boll

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

ToyotaCarina
0

Okej, tack för era svar. Jag känner mig inte lika orolig nu längre… :) Jag ska hälsa min gosiga, lilla tjockis!

Olivia-hamster
0

Min hamster är ganska tjock också..Hon är en dvärghamster och väger 60 gram!Och hon är 10 månader gammal.