hamster
ja det mesta.. inte apelsin, citron mm. eftersom det är för starkt för dem ;) min älskar broccolli :)
är gurkor OK? Jag ger iallafall min sallad, gurka, tomat och massa annat :)
Jag tror jag har läst någon stans här på hamster iFokus att man inte ska ge hallon…
Hallon har jag för mig att man inte ska ge, inte blåbär häller. Men mycket annat gå bra att ge, men ex citrusfrukter ska man inte ge.
#2 Gurka är helt okej ;), men tomat är dock lite för surt för hamstern, men mina brukar ändå få det ibland ;).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Jag har för mig att inga stenfrukter eller citrusfrukter är tillåtna.
Jag tror de här är farliga(av vad jag läst):
- citron
- apelsin
- mandarin
Stenfrukter(t.ex hallon, körsbär, mandel, persika, plommon och slån björnbär åkerbär hjortron avokado cashew litchi kokosnöt mango valnöt )
- klementin
- lime
- rå potatis (oka innan)
- hö (kan skada kindpåsarna)
SKALA FÖRE DU GER:
- äpple
- vindruvor
- päron
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
#5 Klementin och lime är citrus frukter
, samt grapefrukt, pomerans och kumquat.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
*antecknar* ;P
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
För tyckte du skrev klementin och lime som stenfrukter eller ej som citrusfrukter :P, därför ville jag påpeka det ;) :)..
//Frida
Jag läste fel, trodde du förklarade att de också var STENfrukter. Jag skrev stenfrukterna inom parantes och fortsatte skriva sen.
Jessica Jones (2015-)
#5 Tycker din lista var superbra! :)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
jag kommer inte ihåg vilken sida jag fick den ifrån, men jag är glad att den var bra.
Jessica Jones (2015-)