Intressekoll! Gnutta + Kanel
Hejsan :)
Ska ta en kull på Gnutta svart skp/vit, kh rex satin
Med den fina Kanel silverchoklad, lh här på iFokus. Kullen förväntas att komma i slutet på april/början på maj :)
Gnutta är kelig men samtidigt nyfiken o vaken. Har aldrig bitit eller ens visat antydan till att vilja bita. Hon älskar att komma ut och röra på sig.
Har tyvär ingen bild på Kanel, men Odette kanske skulle vilja ladda upp en bild här och skriva lite smått om han?
Mvh Tova & Gnutta
Det är mig en ära att lägga upp en bild på honom 
Kanel är en av mina stora favoriter, han är precis som jag vill att en hane ska vara- lugn och trygg i sig själv, mjuk i sin framtoning och lugn. Samtidigt som han kan få sina ryck! Han är en mycket försiktig kille - oerhört charmig.
Förhoppningsvis blir Gnuttas bäbisar minst lika underbara som bäbisarna jag fått efter Kanel. Då blir det med stor sannolikhet super fina sällskapsdjur :')
Ett tips tova- skriv gärna vad du söker för typ av köpare :-)
Här kommer iaf en bild på "Kanelisen",
han är efter Amiral Affe _(silvergrå umb, lh rex)
_och Lysithea (silverdove korthår)
Finns fler bilder i hans tråd och på min hemsida..
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Säljs både till utställning, avel eller bara kel :)

#1 Mamman till Kanel, Lysithea är dock LH. Jag blandar aldrig korthår och långhår i min avel och har bara LH.
#3 jag tänkte försöka få fram rex lh, därför det är blandade pälsar ;) Sen har Gnutta ganska lång päls men hon är inte riktigt långhårig. Klappar man henne åt fel håll så åker inte pälsen tillbaka utan står upp :)
Men det som förväntas av kullen är skp, choklad, silverchoklad och lite andra :)
#3 Jaha du, då har jag duttilurat in fel bokstav då på min hemsida. Blä på mig då bara. Inte skända Ulrikas LH parningar sådär, f'låt - ska genast ändra på min hemsida ;)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

#4 Var ingen kommentar till din parning utan bara så att faktan blev rätt om Kanels mamma.
Hon blev lite sur här och svängde upprört med pälsen.
#6 jaha
Haha, fattade inte det >.<

åhh. jag skulle ha varit intresserad om jag fick >_<
#8 övertalning (A) haha, men synd :) Kommer nog bli en massa fina ungar ;)
Vad kan det bli för färger i kulen. Kanske lh satin silverchoklad? Dom få jag sett är underbara.
Btw, visst är chokladfärgade bara mörkare än silverchoklad, eller?
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
#10 Jag är inte riktigt 100% på färgerna. Men eftersom Gnutta bär på svart så blir det nog ganska svart/mörk kull. Men sen så är ju Kanel silverchoklad så jag hoppas på några choklad också. Sen skulle jag vilja ha fram nån skp också. Men vi får väl se vad det blir för nått ;)
Odette är lite bättre på färger än vad jag är :)
#6 nädå det förstod jag- jag blev bara upprörd för jag är en sån rätt-fakta-perfektionist å även en sån liten grej är sjukt irriterande att ta fel på hihi.
#10 ja det kan man väl säga, silverchoklad är en choklad som bär på silver helt enkelt :-) Hade tänkt skriva mer utförligt men är lite stressad nu så jag överlåter det till någon annan..
Det kommer förmodligen bli mest svart i kullen, och ev. choklad. sköldpadd, sköldpadd och vit, bandat. Å hårlagen blir ju långhår, korthår, satin samt rex.
_
*hoppas hoppas hoppas* på att det blir nån choklad & skp :)
Kan tillägga att Gnutta har fyra bröder som är chokladisar ^^
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
#14 låter bra det ;-)
_