Hamster iFokus

Hamster

Etikettersajtenifokus
Läst 1269 ggr
Imasy
0

Ny regel - Slut med OT

Vi har nu beslutat att det är slut med OT-trådar på sajten, då det dominerat alltför mycket.

Hädan efter kommer endast Klotterplanket trådarna att finnas kvar för allt annat babbel som inte rör hamstrar, och OT-trådar som startas endå kommer att plockas bort.

Imasy
0

Glömde säga att befintliga OT trådar som finns får ligga kvar, men de kommer att låsas, och jag kommer ta bort namnet på OT kategorin. Kategorin kommer finnas kvar men kommer vara blank.

Royalz
0

Tycker denna sajten bara blir sämre och sämre :/ Börjar nästan likna *pip* iFokus och *pip* iFokus.

Sen tycker jag ni får skapa nya klotterplank när det börjar närma sig 200 inlägg för det dröjer 1000 år innan den laddas klart, iallafall för mig.

Imasy
0

Eftersom sajten har ca 1200 medlemmar är det lite svårt att behaga alla, vart jag än vänder mig så har jag rumpan bak. En del vill bara ha OT och en del vill inte ha det alls.

Och detta är ju ändå hamster.ifokus, inte babbel-om-allt-möjligt.ifokus.

Med reservation för att säga fel, men möjligtvis att sajten nattsudd.ifokus rymmer den typen av trådar.

Ebba-A
0

Tack Jennie! Har väntat på det här ett tag. OT har dominerat på sajten nu. Och dom flesta är helt onödiga. Tack, klotterplanket räcker.

Värd på Choklad iFokus

Imasy
0

Ja, jag tycker inte etthundrasjuttioelva olika lekar hör hemma här, och allt annat kan man ju ha i en och samma tråd.

chocomian
0

Jag tycker det är bättre att ha allt OT samlat på klotterplanket, där alla kan se vad du skriver, vore inte det till en bättre fördel för alla som vill prata om något OT?

Saraah-s
0

håller med #2 att det har blivigt sämre och sämre.Ni tar bort nästan allting:/  Tycker man iallfall kan ha nån lek det behöver ju inte vara milljoner precis kan ju tex vara någon lek som handlar om hamstrar eller nått typ frågor om hamstrar som den under ska svara på ?

http://www.scattred.snabber.se

Imasy
0

Jag har lyft fram en tråd jag publicerade i vår låsta del, så kanske ni förstår vad jag menar, när jag möttes av denna syn för ett par kvällar sedan.

Är man här enbart för att babbla allt möjligt kanske inte detta heller är den rätta sajten?

Royalz
0

#8 Det är för att alla skiver i OT trådarna när dom loggar in. Därför alla blir på första sidan ..

Saraah-s
0

okej , så mycket OT behöver det väll inte vara men iallfall 1 lek som handlar om hamstrar som jag skrev innan då babblar man ju om hamstrar och inget annat lixom :)

Imasy
0

Men om man då ska skriva om OT så kan man väl skriva i en och samma tråd? :)

Nu har det ju inte ens varit någon lek som handlar om hamstrar som jag kan minnas, utöver den som Barabaz startade som hetter Gissa variant eller liknande.

Och det rör ju ändå hamstrar, nu är det ju OT som är problemet.

Saraah-s
0

#11 okej , men man får ha sånahära lekar bara om det handlar om hamstrar då elr ? :) Men själva leken är väll också OT då eller ? :)

Imasy
0

Den leken jag nämde i exemplet ovan tex, rör ju hamstrar och dess färger, och kanske lär man sig något av det.

Men om man tittar på de trådar i bilden jag bifogade så känns det väl kanske inte så relevant till ämnet kanske ;)

Royalz
0

Det har funnits en till lek som man skulle skriva hamster relaterade ord.

Imasy
0

Teflonminne FlörtSkrattande

[PixelMollan]
0

Om någon har en lek som dom vill ska vara ute på hamster.ifokus (OT eller ej) skickar förslag till jennie eller Medarbetare så kanske vi publicerar leken ifall vi tycker den är bra/inte för mkt OT. Lätt att lösa :) Alla medlemmar har en röst.

southdakota
0

Tycker det är ganska bra, har blivit mycket OT på sistone.

Gunpowdersmoke
0

Det behövs dock kanske en ny klotterplanktråd… den som finns är rätt lång nu :P

Imasy
0

Puttar lite

Mirzadancing
0

Jah visste inte ..

Imasy
0

Puttar lite så denna känns aktuell igen.

SandyCipper
0

Så om man har en lek så pm:ar man dig ?

Imasy
0

Lekar är inget vi har kvar på sajten.

SandyCipper
0

Jag tycker att vi ska ha lite lekar kvar iallafall!

TildaH
0

Jag tycker däremot att de är helt ok (utöver Klotterplanket förstås) att allt bara handlar om hamstrar. Finns många sidor på internet m allmänna forum utöver hamster.

Så jag tycker att *** kan slängas bort, nog överlever vi utan de gamla trådarna.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

SandyCipper
0

Javisst kan ni ta bort OT-tråden! Men det är bra att vi har ett klotterplank =)

Men ändå, jag tycker vi ska ha lekar.

Imasy
0

Tja, det inns nog säkert andra forum som kanske lämpar sig mer för lekar?

Riktigt så enkelt är det inte, då man aldrig kan åerkalla en borttagen kategori, och jag har inte tid att gå igenom den heller vad som ska vara kvar och vad som ska kastas.

SandyCipper
0

Du har fått pm av mig Imasy, där har jag skrivit …….

Royalz
0

Oj, haha! Jag var verkligen emot att OT försvann ;)

SandyCipper
0

Jag menar inget dumt men det känns som om sajten börjar gå "ner" lite. För det händer inga konstiga saker med hamstrarna varje dag, som att de dör, smiter, och sånt. Därför börjar sajten gå ner. Det händer inget. ……….
Det är vad jag tycker.

Imasy
0

Hmm, vet inte om jag riktigt kan hålla med dig där, då sajtens aktivitetsindex faktsikt har höjts på sistonde.

Och sedan så finns det väl annat att diskutera är döda eller förrymda hamstrar?

Ebba-A
0

#30 Faktum är att denna regeln gällt sen juni 2009, faktiskt längre än du varit medlem. Så nått nytt är det inte Flört

Värd på Choklad iFokus

SandyCipper
0

Okej, där hade jag fel ;)

Aja. Nu tycker jag bara att sajten ska fortsätta som vanligt men detta är ju är diskussionsforum? (;

Ebba-A
0

#33 Där sa du nått. Ett diskussionsforum om hamstrar. Inte ett OT-forum, eller lekforum eller så :)

Värd på Choklad iFokus

SandyCipper
0

#34, hihi, pricken över i't sa jag där! Skrattande

SandyCipper
0

putt

Ebba-A
0

#36 Varför putta en tråd som redan ligger på första sidan? Obestämd

Värd på Choklad iFokus

Tinwe
0

Tycker faktiskt att det är en bra idé. Det är blivit många "onödiga" trådar som handlar om .. ja.. OT helt enkelt. Det är ju inte heller kul att bara läsa trådar om döda/förrymda hamstrar.. man blir så nedstämd, iaf blir jag det… Klotterplanket räcker väl till OT tycker jag. :)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

TildaH
0

#27 Svarade lite i andra tråden o egentligen ska jag väl inte ens bry mig, angår ju inte lilla mig, haha.

Vi har helt enkelt inte samma "principer" (vet inget passande ord) jag är mera grym när jag pysslar med mina sidor. Allt som är oaktuellt kastas. Så skulle de vara jag som kunde ändra så hade hela kategorin åkt, utan att jag ens kollat vad som finns för trådar däri (är nog tur att jag inte är ansvarig m andra ordFlört) Är något nästan 2år gammalt så då kommer det inte att saknas (OBS! Det är min helt personliga åsikt)

Men som jag skrev i andra tråden, går den inte att låsas? Eller på något vis skriva att man inte ska lägga dit nya inlägg? Så slipper ni sitta o vakta o låsa varenda tråd som läggs dit.
För jag som ny medlem hade ingen aning om att man inte skulle skriva nya inlägg där, så alla som precis börjat m Hif är nog lika ovetandes som jag.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Imasy
0

Skulle alla trådar som inte det längre diskuteras i plockas bort skulle det inte finnas mycket kvar att läsa ;)

Det finns ingen funktion som gör att det går att låsa en kategori.

Odette
0

Och detta är ju ändå hamster.ifokus, inte babbel-om-allt-möjligt.ifokus.

(behöver inte säga mer än föregående talare redan nämt i #3.)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_