Plast i buren?
Jag funderar på att använda en plastbunke för sandbad till min framtida guldhamster(tills jag hittar en keramik skål i rätt storlek). Hur mycket skulle de gnaga på den? Hur farligt är plast i buren?
Vet inte om guldhamstar är så känsliga (som t.ex. gerbiler är) och kan dö ifall de äter plast.
Finns det andra material som ska undvikas att ha i buren?
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Du kan ha en plastbunke. Men märker du att hamstern börjar gnaga så är det ju bara att ta bort den.
Men keramik/porslin är ju helt klart det bästa!
// Sofia
Jag använder en sån glassburk 2 liters.. Det fungerar bra, ingen har hittils gnagat på den. Annars kan man ju använda en kaninmatskål eller liknande :)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Ja, jag tänkte hitta en sån där stor kaninskål i keramik (kanske till och med har en sån hemma i logen hos mamma).
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
#3 Låter ju jättebra! :)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
jag har köpt platsbad som är till hamster men pga han vippa den genom gräva som en stolle under så har jag olika till mina bla smörpaket en var och sen köpte jag på ÖB jätte söta plastskålar för 5kr st köpte 4 st så finns ombyte. Men smörpaket är att rek (stora paketen) de har dom som bad
Mina gnager inte gör dom de får jag se efter glassskålar eller hundmatskålar.
det finns massor av skålar i keramik på secondhandbutiker.
Mvh
Mig