Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 2204 ggr
[MissDiss]
0

Önskvärt med fler ds?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har märkt att dominant spot är väldigt poppis. Och jag har ju en fin silversvart dominant spot som blev jätte populär som far.

Och om det finns någon där ute som är sugen, som skulle kunna tänka sig att låna ut en hona som passar, så är jag jätte taggad för att ta emot den för parning.

Killen jag har heter Totte, han är en silversvart dominant spot långhår, jätte fin, och helt underbart snäll, dock kommer han från en tjuvparningskull där båda föräldrarna är zoo djur. Så han är lite liten. Men om man utgår från temperamentet så är storleken ingenting man tänker på.

Mexxie
0

awwhie :)))))))))))))))))))))) du vet att jag älskar Spottisar!

[MissDiss]
0

Här är en bild på Mini Totte som han hette när han bodde häe, en liten kopia av pappa Totte :)

Kalashnivik
0

Synd att jag bara har Ds honor :( annars skulle jag kunna tänka mig att låna ut… 

Jag älskar svart/silversvart Ds! Fick också en kull med ds:ar :D Det blev en massa fläckisar;)

Nusse123
0

#3 varför är det synd? kan man inte para två ds:ar med varandra? blir dem överspottade då? *nyfiken i en strutOskyldig* :)

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Kalashnivik
0

#4 Helt ärligt vet jag inte? Vad jag vet så bör man inte göra det..

Nusse123
0

#5 haha, okej XD

Någon annan som vet?

Mvh Maja

BMEXX
0

Jo tror nog det blir överspottad då.

Hmm kan ju låna ut MrBean och låtsas om att han inte är kille Oskyldig

// Pabblo

BMEXX
0

ähh vart dubbel, varför kan man inte ta bort egna inlägg?

// Pabblo

Royalz
0

Man ska INTE para två dominant spot med varrandra. Nått händer, men kommer ej ihåg vad.

[MissDiss]
0

Det blir dubbelt av en gen som är dödlig i dubbel upplaga.

[iurochskur]
0

Totte ser faktiskt inte ds ut….han ser ut som en vitmagad eftersom magen är så pass vit och bläsen är så bred.

Sen är det noga att tala om att OM han nu är vitmagad att det inte är en nybörjar gen att avla på. Det kan gå fel om någon ex. inte vet hur vitmagat fungerar. Men jag antar att du skickat med dina köpare info om vitmagat?

Dominant spot är i dubbel upplaga letal (dödlig). Inget man orsaka medvetet.

[MissDiss]
0

#11 Har hört flera gånger att han misstänks vara det. Men det är flera som sagt att han inte är det.

Nusse123
0

Tycker också att han verkar vara vitmagad

Mvh Maja

UlrikaD
0

Men har inte Totte parat flera honor hos Zceverez nu nyligen? Bör ju komma massor av d.s hos henne inom kort med honom som pappa då.

Jag har också tänkt på Totte som vitmagad, och det är väl många som har köpt avkommor efter Totte som avlar vidare?

Bra om folk läser på lite extra om vitmagat och vad som kan hända.

[MissDiss]
0

Hos Zheverez. Nej han är inte vitmagad. Hon har själv sagt det. Jo, men det är andra som ville ha d.s som hörde av sig till mig.

UlrikaD
0

Jag är inte alls jätteinsatt i vitmagat. Avlar inte på det själv. Men hur vet man med säkerhet att hamstern inte är det? Så att andra kan lära sig menar jag.

Tinwe
0

Jag kan inte alls mycket om just vitmagat, skulle vilja lära mig, men jag tror på det MissDiss säger, att han inte är vitmagad.. Om nu Zheverez har tagit en titt på honom, så är ju det bättre än att bedöma utifrån bilder tycker jag ^^ Jag är iaf jättenöjd med Mini Totte ;)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

[MissDiss]
0

Bra :)

Zheverez
0

vitt band och dom spot fläckar kan göra att de ser vita ut om magen men behöver inte vara vitmagade.

han har röd glans i sina svarta ögon vilket kan betyda att han är vitmagad.

Tinwe
0

#19 Men betyder det även att min lille filur även han är vitmagad, och hur får man reda på om det verkligen stämmer..?

/Matilda

UlrikaD
0

#19 Det var det där jag hade i bakhuvudet, ögonen. Tack Eva!Skrattande

Så då kan han kanske vara vitmagad iallafall då? Jag har ju inte sett sötnosen i verkligheten.

Tinwe
0

Någon som kan svara på hur man kan vara 100% säker på att sin hamster är vitmagad? :P

/Matilda

[MissDiss]
0

Ehm okej, Eva du sa ju att han inte var det?

[iurochskur]
0

Det är som sagt viktigt att man som avlar vet om det eftersom genen är speciell.

TildaH
0

Visst du hade bara 1 unge som så ut som Totte i senaste kullen ??

Såg precis en unge på blocket som i mina ögon påminde riktigt mkt om honom.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Tinwe
0

#25 Kan du skicka den annonsens länk i PM till mig? :)

/Matilda

TildaH
0

#26 FixatSkrattande

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

[MissDiss]
0

#25 Japp