Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 881 ggr
amandapi
0

svar snabbt önskas! 3 veckors bebisar bråkar?

Jag har guldhamsterbebisar hemma som blir fyra veckor nu på mån/tis. Men det verkar som om två av dessa bråkar? Är det bråk eller annat? Det ser ut som att de "kivas" och nästan rullar runt, men sen kan de vara sams igen.. Vill ju inte att de ska skada varandra om det nu är bråk, vad tror ni?

Tinwe
0

Tror dem lär sig hur man ska göra sen när dem blir äldre :)
Alltså dem bråkar lite för att dem ska kunna försvara sig kanske? :) Tror inte du ska vara orolig :)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Mexxie
0

Eftersom de är så små kan det inte vara så att det är arga. Kanske bara att de tränar?

BMEXX
0

Håll koll så de inte gör illa varandra bra (fast de antar jag att du gör ändå;P) isf kanske du ska sära på dem.

// Pabblo

BMEXX
0

bara*

// Pabblo

Odette
0

Små barn kivas ju för att se sina gränser- hur stark är jag? Hur gör man när man slåss med rivaler ? Osv.. de förbereder sig för framtiden och sin "överlevnad" helt enkelt :) Men man ska ju inte låta dem gå tillsammans för länge- för då kommer de att slåss på allvar ..

Lämpligt är väl att separera hanarna från mamman och resterande honor krin 4 v. ålder. Alla bäbisar ska ha egna burar Senast 8 v. ålder.

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Norahamster
0

var bor du?

Superstars
0

Nä det är inget bråk utan mera lek. Leken innebär att lära sig brottas så att de vet hur man skall sloss för sitt revir när de blir äldre. Inget att vara orolig över.  De kan ha lite pipiga ljud när de leker sina tuffa lekar. Men än så länge är det inte så allvarligt.