Någon som vet?
Jag kom att tänka på något jag hört tidigare men vet inte om det stämmer.
Är det så att hamstrar måste helatiden ha fri tillgång till mat? Om de inte får mat under 1 dygn så svälter dom ihjäl eftersom de gör av med så mycket energi varje natt i tex springhjul?
Jag hade en hamster för många år sedan som jag hade hemma under tiden jag var borta en helg, men låg död i buren när jag kom hem då maten hade tagit slut och min bror "glömde" se till den. =(
Jag tror inte hamstrar dör av att vara utan mat en helg, om du nu menar fre-sön.
Men ja de ska ha fri tillgång till mat men det är väl mer för att de ska kunna äta hela tiden samt att det ligger i hamstrarnas natur att hamstra mat, de vill göra det.

ok. Konstigt att hamstern bara dog..
Det kan ju kanske vara så, jag vet inte, det var bara vad jag trodde. Jag menar mer om du lämnade hamstern på fredagen och såg till att den hade fylld matskål då, så har den ju haft mycket mat ändå även fast det kanske tagit slut på lördagen och du kom hem på söndagen.
Men hamstrar kan ju dö av andra anledningar också.

ja asså jag var så dum så jag gav den matranson, som räckte en dag.
Å det var lite dumt…Men man lär sig bäst av sina misstag. men han va skitfin!!! Har inte sett en likadan än. Den var helvit långhår med svarta kindfläckar. Och inte tog jag nå kort på han heller. Det gick så fort så var han borta. 
Hur gammal vart han då? :/
// Pabblo

typ 10-12 veckor =/
Nej men det var ju inte mkt :(
Men kanske det var nå annat fel på den, borde ju inte bero att den fick vara utan mat någon dag.
// Pabblo

jag vet inte. jag har bara för mig jag har hört eller läst nånstans att hamstrar eller så svälter ihjäl fort om de inte får näring varje dag. Aja, himmla synd var det iallafall. Han va såå fin. vit med svarta ögon och svart/grå kindfläck. Undrar vad han var för färg då.
näbbmöss fungerar så. de måste äta hela tiden. en hamster kan vara utan mat någon dag.
Mvh
Mig