Välkommen Sir Bolton!

Åh vilken stilig liten grabb, grattis och lycka till!

Vilken stilig kille 
Men alltså den lilla tjejen… Herre gud så underbar, vilken blick
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Ska dom bo en och en? Det är lag på att ha dom i par.
Jättefina är dom i alla fall…

Så söt :)
Men hamstrar ska bo 2-2 som #11 säger..

#11 och 12
Det är tur att det i lagskriften finns utrymme för undantag. På så sätt kan dvärghamstrar som avskyr burkamrater få leva solokvist utan att matte eller husse riskerar att hängas.
Tänk om fler zooaffärer informerade sina köpare utan tidigare hamstervana att vissa dvärghamstrar absolut inte kan/vill leva i par. På så sätt skulle man kunna förhindra uppkomsten av riktigt fula sår som ibland faktiskt leder till döden.
Här hemma finns sedan tidigare ett gäng dvärgar. Några är riktiga surkartar som trivs bäst som singlar. Några är sällskapssjuka som få och lever tillsammans i lyckliga äktenskap.
Jag älskar mina djur och gör mitt yttersta för att tillgodose deras behov av mänsklig kontakt, och i de fall det fungerar, i social gemenskap med sina artfränder.
Vad vill jag säga med detta? Hellre en ensamboende dvärg än en sönderbiten…

_"Så söt :)
Men hamstrar ska bo 2-2 som #11 säger.. "_ Så skrev jag. Lät det taskigt/ eller som om jag hängt upp mig? Bara undrar.

# 14
Taskigt? Inte alls! Jag gjorde bara en replik till era inlägg.
Jag menade heller inget illa…men eftersom honan är så pass ung har hon väl inte hunnit bli en surkart än?
Jag har själv en eller två ensamlevande dvärgar…men dom är äldre och har suttit med en av annat kön och därav att dom är surkarter.
Dock finns det sådana som älskar varandras sällskap och kan man så tycker jag att dom ska få bo i par.
Ledsen om jag lät dömande på nåt vis…inte min avsikt.
#15 Ingen fara…jag frågade som sagt bara. Håller med om att det finns undantag, alla är ju individer.
Honan är ljuvlig iaf!

Eftersom så många tror att allt är frid och fröjd om man bara sätter ihop sina dvärgar i par, eftersom det står så i lagen, ville jag flagga lite för att dvärgar är individer och att de inte alltid beter sig som beskrives i böckerna.
No offense taken! Detta är ju ett diskussionsforum!
Vi får se vad den lilla tjejjan är för personlighet. Snart kommer det förhoppningsvis ytterligare en eller två minihampisar hit så alla möjligheter till samboskap kommer att ges.

^^