Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 756 ggr
Diinnaa
0

Om DvärgHamstrar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej kan ni svara på mina frågor tack?!

1: Ska dvärghamstrar som har levt hela livet ensam få ett nytt kompis eller ska man låta den forsätta leva ensam?

2: Är Sibrisiska dvärghamstrar snabba?

3: Är rasen Sibrisiska dvärghamster lätt tama och står stilla när man har de/den i handen?

Charlie2006
0

Tror inte den kommer acceptera en kompis beroende på hur lång tid den varit ifrån den artfrände.

Finns ingen ras som heter sibirisk, heter vintervit och en otam dvärghamster är snabb enligt min mening, om den är tam springer den ju inte från en men alla dvärghamstrar är snabba ;).

Relativ lätta att få tama och sitter då oftast still i handen :).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Nusse123
0
  1. tror inte att  det är smart att sätta ihop den med en annan då
  2. (säg rysk vintervit eller vintervit så förstår andra bättre) Vintervita hamstrarna är ju självklart snabba - det är alla dvärghamstrar - men det är nog den bästa rasen att ha som husdjur.
  3. Beror helt klart på hamstern. Men den jag köpte från uppfödare var nästan tam redan från början och sitter ganska ofta still i handen, till skillnad från min zoohamster

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Sara87
0

Jag skulle nog låta den fortsätta bo själv om den tycks trivas med det.

2. För det första heter dom Vintervit dvärghamster, Sibirisk är nånting som djuraffärerna hittat på. Och ja, det är snabba de som rackarna :)

3. Jag har inte så jättestor erfarenhet av vintervita dvärgar, men det beror ju lite på hur mycket du hanterar det. Ju mer du hanterar din hamster, desto tamare har den ju chans att bli. Å som Nusse säger så kan det bero lite på hamstern också.