Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningroborovski
Läst 2364 ggr
Charlie2006
0

Roborovski bebisar

Parade Eko för ca 2½ vecka, och trode inte det tog sig först för hanen gjorde inget trode vi ellerfall Tungan ute, men nu ser hon ut att spricka, en liten tjockis, hennes bröst har blivit störe och rödare och hennes mage är inte mjuk utan lite hård så nu väntas det spänt här hemma Glad. Hoppas, hoppas, hoppas…

Antagligen blir det många bebisar då honorna inte brukar vara såhär stora eller en tjockis bebis Glad. Men vi får se om hon är med ungar om några dagar.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Tinwe
0

Vad spännande, grattis! :D

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

[iurochskur]
0

Tur du har! Min mini ser inte det minsta dräktig ut.

[Sniff]
0

HoppasHoppas^^ :D

Charlie2006
0

#2 Jo jag har väldigt tur då vi inte änns såg dom para sig Flört.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Nusse123
0

gud vad spännande

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Charlie2006
0

Ungarna beräknas den 19 och hon är bara på dag 14 nu. Blir nog många bebisar då hon är stor som ett hus Tungan ute Flört.

Min hemsida

//Frida

ifokus-92
0

Hoppas :D

//Camilla

Charlie2006
0

#7 Jupp Flört.

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

Gissa vad?.. Kände att det rörde sig i min andra hona Sekhmets mage också, så nu har jag 2 honor som är gravida och kommer få ungar på samma dag Tungan ute Flört..

Min hemsida

//Frida

[Sniff]
0

#9 Haha, där hade du ju tur;) ^^ Grattis;)

Charlie2006
0

#10 Jo tydligen Flört. Gissa om det kommer bli fullt i deras bur när ungarna börjar bli sådär 3 veckor gamla? :P. Vill inte sära på honorna nämligen men kommer bli svårt att se vems ungar som är vems :P ;).

Min hemsida

//Frida

[iurochskur]
0

Fy för dig…….Nu är jag riktigt avis.

Charlie2006
0

#12 Hehe Flört, vi får hoppas att din hona också är gravid. Brukar inte synas förens sista dagen på robbar så det är ganska ovanligt att jag ser det nu. Var ju tvungen att kolla på Sekhmet också, men annars skulle jag nog inte trot hon var gravid Glad.

Min hemsida

//Frida

[iurochskur]
0

#13 Visserligen har min hona inte varit framme så mkt så jag kollar henne inte som du kollar dina honor.

Charlie2006
0

#14 När är hon förväntat att få ungarna (om det är några)? Flört.

Min hemsida

//Frida

UlrikaD
0

Grattis! Men det går väl inte att skilja på bebisarna ifall båda för kull tillsammans?

Jag har ett helsicke med mina agouti-pojkar erkänner jag. Bebisar vågar jag inte ens tänka på att se skillnad på.

[iurochskur]
0

#15 Jag har inte tänkt på det eftersom robbar är nåt nytt för mig…ska kolla när jag satte ihop dom.

Charlie2006
0

#16 Tack :). Det skulle vara ifall Sekhmets ungar blir vitare, mindre och kanske husky färgade :). Annars blir det svårt. Men som sagt vill inte sära på dom då dom kan turas om att ligga i boet och ge värme till varandra.. :).

Min hemsida

//Frida

[iurochskur]
0

3 veckor sen…borde ha kommit nåt då. Den som väntar på nåt gott…

Charlie2006
0

#19 Jo det borde det göra. Är hon tam? isåfall kan du ju ta upp henne och ta löst med fingret på hennes mage så känner du om det rör sig.

Min hemsida

//Frida

[iurochskur]
0

#20 Haha….hon är snäll….äter och så när jag ska fixa i buren. Men hon vill inte komma upp. Försökte plocka upp henne nu men är som en hal ål.

[iurochskur]
0

Måste ju säga att robbar är såååå attans snabba mot vintervita.

Charlie2006
0

#21/22 Hehe jo ;). Annars är det väll bara att vänta och se om det blir några, hoppas hoppas :). Borde ju bli till nästa vecka borde man tycka ;).

Min hemsida

//Frida

UlrikaD
0

#22 Man får inte vara darrhänt när man pysslar med dem direkt.Flört

Charlie2006
0

Annars kan man ju titta på andra tecken ex boa, hur mycket hon äter, om hon börjar bli seg m.m :), mina äter som hästar kan jag säga, får fylla på basmaten varje dag (räkte med var 3-4 dag förut) :P.

Min hemsida

//Frida

[iurochskur]
0

#24 Haha…jadu…Darrhänt är jag ju inte, men jag vill inte stressa dom små mer än i onödan. Men dom är som små slinkisar….drar undan precis när man fått tag i dom.

Kram!

#25 Mina äter mera än mina vintervita…är chockad att se hur ofta skålen töms.

ifokus-92
0

Man får hoppas :) för då blir ju båda mina små pojkar pappa till varsin kull :D<3

//Camilla

Charlie2006
0

#27 Hehe jo Flört. Vi får se, inte långt kvar nu ;).

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sekhmet och Eko Glad.

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

Kan det finnas några bebisar i denna stora mage? troligen.. Flört.

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

Gissa ungar? hon har väll gått upp från 28-36 g Glad. Stor gossig mage har hon fått. Bara 3 dagar kvar.

(hon har fett päls bara för jag tagit i henne precis ;).)

Min hemsida

//Frida

Charlie2006
0

Gissa på dena? Tror dock bara på 1-2 ungar :P ;). Smal som vanligt men har ändå en liten bebis mage. Gått från 20-24 g och har även hon 3 dagar kvar ;). Men hoppas på tjejer och främs huskys skulle vara perfekt, för min del ellerfall :).

Min hemsida

//Frida