Klippa hamstertänder?
Min nya hamster Domino har väldigt långa tänder, hur ska jag göra? klippa med vad? veterinär?
Om du aldrig gjort det förut så skulle jag ha tagit hamstern till vet eller om du har nån uppfödare nära dig som kanske kan göra det eller lära dig. Jag har själv aldrig gjort det men jag har fakist inte behövt göra det heller?! 
Men det kanske är jättelätt så nån annan mer kunnig får nog svara på det.
Beror ju helt på hur långa de är, men som amandapi säger så låt någon uppfödare eller vet ta ett titt på dem.
Verkar det som han har problem med tänderna? om inte kanske det bara räcker att ge han riktigt hårda saker att gnagga på som hundkex, morott, grenar m.m
// Pabblo

verkar inte som om han äter så jättemycket , men vad kostar det då att klippa hos vet?
Ingen aning men du kan väl ringa och höra?
// Pabblo

Hur långa har de blivit dåå? :O
antingen får du ringa vet, fast jag brukar ge mina o tugga på lite då o då, som tex vegotugg.

Guldhamstrar ska ju ha långa tänder så det är inte alls säkert att det är något fel på dem.
Innan man ens börjar fundera i banorna på att klippa tänder så bör någon titta på honom för att kontrollera ifall de ens är för långa.
Isåfall är det veterinär som klipper dem.
en veterinär måste göra det. de söver först hamstern och sedan så filar de ner dem. har dem blivit för långa så räcker det inte med hårda grejjor att gnaga på.
Mvh
Mig
#7 Mina behövde inte sövas. Jag tog ett stadigt grepp i nackskinnet på mina å sen klippte veterinären… :)
#8 skönt det, för inte kul att behöva söva så små djur.
Mvh
Mig

# 7 de behöver inte söva för att klippa tänderna, veterinären tog bara ett rejält tag i nackskinnet och klippte med en tång.
Jag betalade 100 kr, men det kan säkert skilja en del.

Man kan klippa utan att de sövs ned. men för tändernas bästa är det att fila då risken att de kan spricka annars i tänderna om man klipper. =) Fast det beror på hur ofta man måste klippa dom också.
Hamstertänder klipps inte oftast då det många gånger inte är så fruktansvärt långa. De filas då istället ner hos veterinären