Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1225 ggr
[iurochskur]
0

Så trött på skador nu!!

Ja, jag satte ju ihop min underbart söta Alfons och Mison…men idag rök dom ihop och Alfons bet Mison i underdelen, ganska nära kisseriet och rumpan. Så hon ådrog sig flera bett som blödde. Får alltså åka in med henne till veterinären idag. Hon kommer klara sig då det inte blöder mera nu, men det blir nog antibiotika.

Sambon får rapportera senare eftersom han tar henne dit. Jag kommer invänta samtal under dagen för att se hur det går.

Stackars min söta Mison….

J-M-M
0

Stackarn hoppas det går braRynkar på näsan

[iurochskur]
0

#1 Har precis pratat med sambon och hon får antibiotika i 10 dagar. Annars verkar hon ha klarat sig bra. Såren är fina nog att läka snabbt. Dumma Alfons bara….fattar inte varför han rök ihop med henne. Dom verkade gå fint överens först.

J-M-M
0

De e dvärgisar va??

[iurochskur]
0

#3 Japp, dvärgar.

Roxie
0

Lilla stackare! :(

// Sofia

Mexxie
0

Brukar inte honen bita hanan?

Vad jag har läst kan honan bita av pungkulorna…

[iurochskur]
0

Här var då rakt tvärtom, han bet henne.

UlrikaD
0

Beklagar!

Är det vanligt mellan par att de kan slåss? Har ju aldrig haft hona+hane i vintervita, bara samma kön.

[iurochskur]
0

#8 Dom brukar i så fall vara aggiga mot varandra när man sätter dom  samman…men inte så här i efter hand. Enda gången är när honan blivit dräktig, då kan dom ryka ihop. Så troligtvis var han sur att han inte fick komma till.

UlrikaD
0

Ok, tack för infon.

Verkar fungera samma med chinchillor. Blir det bråk så sker det vid ihopsättning, men bara det funkar så ska det vara lugnt sedan.

[NinniVivvi]
0

Så tråkigt!

Sara87
0

Aj då, stackrs Mison. Hoppas såren läker fint :)

[iurochskur]
0

Ja, tack sara! Såren har läkt mycket bra.