Kanel ? Aqua-Tini forts..
Gör en ny bildtråd nu till Kanel och Aqua-Tinis bäbisar, den gamla tråden hittar du här
Pappa är då Kanel, silverchoklad LH,
**mamma Aqua-Tini (angel på stamtavlan), choklad sköldpadd/vit Rex KH
**
Bäbisarna föddes den 22 Februari och är nu i skrivande stund 2 Veckor och har börjat öppna ögonen
12 små knottar är det som börjar se sig om här i världen..
PS. det är inte så bra kvalité på bilderna, min kamera är psyko. Ber om ursäkt för det..
Bäbis 1
Choklad flicka, slät
Samma tös igen - å näe, hon har inte vattenmage.. hon ser ut så, iaf i denna vinkel hihi
Bäbis 2
Silverchoklad Bandad, rex hane (LH??)
*samma bäbis som ovan*
*samma kille som ovan, ser ut som en långhårig kille i mina ögon.. vad tror ni?*
**Bäbis 3
**Choklad, slät pojke :)
**Bäbis 4
**Silverchoklad rex hane (kh?)
*samma bäbis som ovan*
**Bäbis 5
**Choklad bandad, slät flicka (Lh?)
*samma flicka igen, så liten å trött*
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
**Bäbis 6
**Silverchoklad skp/vit, slät hona *naw*
**Bäbis 7
**Silverchoklad, rex hona (kh?)
**Bäbis 8
**Choklad, slät flicka
**
**
**Bäbis 9
**Silverchoklad skp/vit, slät (lh?) ser tussig ut i mina ögon iaf hihi
**Bäbis 10
**Silverchoklad sköldpadd, rex (kh(lh?)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Men så tiden går långsamt, vill (förhoppningsvis) hämta hem en liten unge snart!
// Pabblo
Hihi ja.. det här blir typ världens längsta bildtråd märker jag 
Men men- två bäbisar kvar *lol*
**Bäbis 11
**Silverchoklad bandad. Slät hane
**Bäbis 12
**Silverchoklad- rex pojke.. sista bäbisen ut! Nu kan ni pusta ut å stänga datorn haha 
_
Ahmen guuuud så sööta!! 
// Sofia

omg, så söta! Vill ha dom allihop
Men åh så söta små pötar! :D:D:D
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Helt ljuvliga! Jag har favoriter.
åh… vilka härliga :) supersöta!
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
Åhh choklad hamstrar är min absoluta favoriter….
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Bäbis 10 me like
Eller iofs var ju allihopa helgulliga, kan man boka en hel flock
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Min favorit är bäbis nio<3 Så söt:D (A)

Är det inga satin? Många ser ju jätteglansiga ut på bilderna, eller är det bara kameran som gör dom så? ;) Iallafall suuuper dupersöta allihopa :D
Bebis 4 och 10 är mina favoriter! Men alla ser så fina ut…
Gud så söta!
Jag tycker alla var riktigt fina! Choklad tjejerna är mina favvisar 
/Matilda
Ja nu börjar man kunna snappa upp ett par charmtroll i denna hög, dom dullar runt som små sprök å en gick till å med frivilligt upp i handen :') Visserligen tror jag ju snarare den inte visste vad den gav sig in på, än att den ville upp till mig- men hjärtat smälter ju ändå 
Kul att se vilka favoriter ni på hif skaffat er hihi, jag känner bara att jag skulle vilja knodda ihop hela högen å lägga dem på min huvudkudde så jag kan snutta med dem hela natten…
Ang. blänket, de skulle faktiskt kunna vara satin. Aqua-Tinis bror är satin så hon skulle ju också kunna va det - men jag har aldrig haft satin förr å tycker det är skit svårt att avgöra. Min brunörade albino hona ser minst lika silkig ut som Aqua-Tini gör i sitt vita så att säga.. å Malakai (albino honan) är Inte satin.
Aja, kan mycket väl vara mina bilder som luras- jag var ute på vift i helgen å tappade kameran tusen gånger i golvet.. därför tar den mystiskt ljusa bilder som jag får sitta å redigera för att få dem så nära verkligheten som möjligt.. så kan va blixten ;)
Men man kan ju kolla dullingarna lite extra noga framöver, skulle de mot förmodan va satin så bör man väl se det snart iaf, fast åldern kanske inte spelar så stor roll? Eller blir det lättare att se satin med åldern..? Om man jämför att kolla på 2 v. bäbisar och 4 v. bäbisar exempelvis?
_
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu kommer det en liten film på de små.. jag hade inget annat att göra ikväll så varför inte..
glöm inte ha ljudet på så ni hör musiken, hopa you like it 
_
Ojojoj! Guuud vad söta dom är! Mina le-muskler har kramp xD
Eftersom du ville se vilka vi favoriserar, så favoriserar jag silverchoklad sköldpadden. Såå gudomligt söt!
Åh så mysig film! 
// Sofia
Filmen var ju jättefin! :D Så sött alltså! ;D
/Matilda

Gaahh!! Så sööt film :D

Tack allihopa, jag tänkte det kan vara kul att ha en liten film på dem.. som minne sen när de blir äldre.. just den här kullen känns väldigt speciell för mig så det gäller att försöka föreviga den så gott det går :)
lägger upp fler bilder på dem sen när de blivit lite äldre :)
_
Varför är den så speciell? :)
Jättefin kull! :)
Filmen var ju super!! Musiken passade x) <3
Ah, videon var superfin!
#24 har varit en lång väg hit, hade tänkt para en annan hona och hane vilket visade sig att det inte gick osv osv.. så jag fick helt byta tankebana, söka nya avelsdjur och vänta vänta, leta …
Sen när allt väl stämde, och jag fick hem två helt underbara hamstrar så blev detta resultatet. Därför är den speciell, för att den känns så rätt. Och efterlängtad! 
_
Suttit och lagt upp en massa bilder på hemsidan nu, så orkar inte lägga upp så många här nu men en måste jag bara lägga upp.. rex bröderna som bråkar om den viktigaste Moroten Ever!! Den mindre av dom vann moroten till slut… så klart! 
_
Verkar helt klart finnas Satin i denna kull! Så då är Aqua-Tini satin trots allt, vilket jag misstänkt iofs 
En del av bäbisarna är helt otroligt söta, å sådär att de kommer upp i handen på en å lalalala… klättrar över kanten på buren och har sig hihi, medan andra är lite mer svårflörtade hihi.. söt nötarna 
Får väl slänga upp lite nya bilder på dem, kolla på den här första bilden- vilket skumt ljus det är i min kamera! 
Har tappat den i golvet så nu har den något mystiskt "änglaljus" i sig.. (kolla på burkanten.. ser ut som en dimma som stiger upp..)
_
Samma flicka igen, hon är så himla vacker.. alldeles vit i ansiktet å så liten å näpen 
_
Oh vilken underbar liten tjej alltså! :O 
/Matilda
fyyyyy för att visa så fina bilder.
Kanin- wannabe.. eller är det kanske även kanin gener i denna kull ? 
Den till vänster ser lite misstänkt kanin'ifierad ut 
Eller den här då… Miniatyr bullterier.. i x-small storlek hihi- vinkeln på nosen liksom X-D
*nä jag är inte vriden eller så- jag sniffar jue!*
_
Awie, awie, awie ;*
Aww! De är så urgullig! Jag smälter!
Fyyyyyyy igen! Kan inte kolla mera på dessa---
hiih.. ja super duper söta alltså.. å de flesta verkar vara långhår också 
här lallar de runt i och på stocken.. tur den är stabil och inte välter- den är mycket populär nämligen. Hela högen ligger där inne å snuttar 
_
Vilka konstiga bäbisar du har;) :P
Bullterriern är ju för söt(A) <3
Choklad lh flicka… om man kollar ordentligt ser man även ett litet huvud inne i stocken 
*pöpa systrar*
choklad lh satin, hane :)
Det får bli de sista bilderna för ikväll, nu börjar det gå runt i skallen på mig här X-D
_
Åååh, söööta!!
// Sofia
#39 Altså, honan där på bild två, hon med bläs.. Åh, vad fin hon är! <3 (A)
Man blir ju toksugen på att skaffa sig en hamster när man ser dessa små sötnosarna! :D
Nu blev jag förtjust i choklad lh satin, hane :) 
--------------
#42 hihi ja det förstår jag, man vill bara knodda på dom dagarna i ända 
#43 jaa.. han e såå himla fin alltså.. och social, har velat ut hela tiden, en sån där som bara lalala.. kan du inte ta upp mig nu 
_

gud, så söta de e
Men gud så söta! ;o Choklad lh honan <3 Hahaha :D
/Matilda
#44 Du försöker väl inte lura på mig en hamster
Jag är då iiiiinte intresserad
(sitter o funderar på att spärra hif så jag slutar drägglar på hamsterbebisar
)
--------------
#47 hahaha, fan va roligt- Spärra hif på datorn *asg*
Typ som att man barn säkrar datorn å spärrar porr sidor *fniss*
Jag känner mig ju helt knäpp i huvet som bara tänkt behålla EN ur denna kull
Men ibland måste man se sina begränsningar, så äre bara 
Men killen jag ska ha kvar e heeeelt underbar…. sååå kär i honom, han är en riktig liten nallebjörn, min lockitott!! 
Här va han inte nå gammal.. :)
Lite rinniga ögon här .. men ack så fin.
såå söt :o)
_
Han igen.. Exentrion's Baileys Reverse 
"Baileys" kommer från de tema jag hade tänkt ha på kullen först.. nämligen Belgisk Choklad. Men det var inte så många namn där som jag fastnade för.. men så tog jag Baileys för det passar ju även in som en liten anknytning till hans mamma Aqua-tini ;)
_
Aww! Alla är ju söta, men din kille är verkligen charmig!
#50 tack, jag är verkligen fäst vid honom. Finns ingen tvivel om att det är han som ska stanna. Vill inte behålla någon satin, å så ville jag helst ha en långhårig rex.. å när man ser hans runda nos å små blida ögon så smälter man som is en varm sommardag..
Här försöker han klättra på vattenautomaten 
_
Aww… Kan du lägga upp en bild på padd-flickan? ^^
Kommer lite fler bilder här nu..
bered er på en söt-chock 
Sötare än honung?? 
"jag är såå liten och söt.. jag vet! Jag såg mig i spegeln idag å insåg att jag måste dra ner på söta saker.. man blir vad man äter vet ni väl?"
Gulligare finns inte ^_^
swing swong schwoosch!!! Kolla bakbenet *lol*
_
Sen försökte jag jämföra de två långhåriga chokladhonorna.. men guuuud va svårt alltså. Vete tusan om nån av dem är satin, trodde det först men nu tycker jag dom ser lika "matta" ut.. aja, fina båda två vilket som :)
_
Kvällsmaten serverad… jag behöver en större skål… 
_
Själv blev jag lite förälskad i kaninhamstern
Men de är urgulliga allihop 
Men ååååh nu är jag så kär så kär! :D
/Matilda
#54……… kanin XD
Vansinnigt söta allihopa. Jag måste nog åtminstone blockera bilder annars går detta "illa"
--------------
Hihi, ja.. blandraskullen m. inblandning av både kanin å hund
Har börjat gå igenom intresselistan nu, så nu får jag se om det blir kvar någon otingad eller om alla redan är bokade… Men det verkar vara en populär kombination iaf 
_
#60 Jag tror nog du har en hel del på din intresselista! ;) Så söta och charmiga bebbar du har! ;D
/Matilda

Fy, så söta. Det borde vara olagligt att vara så söt<3
#61 ja men det är jätte skönt, känns som att jag haft "tur" med att få bra köpare- verkar det som. Vem vet, alla kanske bangar i sista minut haha. Nä men det är ju roligt om folk verkligen är engagerade, en del har ju stått i kö sen långt innan parningen. Å bara en sån sak tycker jag är bra, känns som att det finns ett gediget intresse då, och mindre impulsköpare 
_
#63 Ja det förstår jag verkligen! :D Härligt att det känns så bra ;D
/Matilda
nu har bäbisarna fått utforska lek-hagen för första gången! I början var det lite läskigt.. men oj va full rulle det blev sen 
*massförstörelse pågår*
*lalala* Finns så mycket roliga saker där :-D
Lilla söta sniffar sig omkring!
"nä men inte ser du mig väl nu inte.."
"ja ja.. jag kommer väl fram då.."
_
Å vem håller inte ett vakande öga- om inte mamma hamster! Hon ville dock inte vara med dem i lekhagen hehe.. men hålla koll måste man ju, fast helst lite på håll! 
_
Å tro ni inte de små knytena somnade i ett litet hus efter en stunds bus.. de var helt livlösa de små barnen ZzZzzz….
_
Haha småmonster ;P
// Pabblo
hihi.. såå söta :´)
_
Nej men så söta bilder, jag älskar dem!
Sen sovbilerna i slutet, åhå! 
/Matilda
Gud vilka mysiga bilder!
// Sofia

nawi!<33 ;*
Åhhhh….den som har fläck i ansiktet är ju bedårande!
Kram!
Bäbisarna tackar så mycket för alla fina kommentarer
Dom var inte direkt lättväckta haha, en bäbis (den till höger på bilden) mjukade jag länge på.. försökte liksom väcka lite snällt sådär.
Ingen reaktion.
"Godmorgon lilla bäbis… kom nu… ni måste vakna…."
Ingen reaktion.
drog försiktigt ut halva bäbisen. Ingen Reaktion. då gav jag upp, lyfte på huset och tog upp hela högen haha, stackarns små bäbisar som sov så gott 
_

#74 hahahahahah xD det kallar jag svårväkta bebbar!