Överdos av medicin..farligt..?
Var hos vet idag med min Oliver som troligen fått kvalster. När vi kom hem skulle jag ge honom medicin, 1 droppe. Sprutan var trög och när det kom kom det rejält… han fick i sig kanske 10 droppar…
Ringde vet och frågade men då fanns det ingen där receptionisten kunde fråga, men hon trodde inte det skulle va nån fara… Hon skulle kolla efter och ringa isf, men hörde jag inget skulle det vara lugnt.
Håller på att gå under av oro här… vad tror ni..?
Jag vet, de där sprutorna är supertröga! Tror inte att det är någon fara, men håll honom under uppsikt och kanske öva med enbart vatten i sprutan i badrummet till nästa gång så att du vet hur hårt du kan trycka 

#1, Ja det ska jag göra… Hoppas verkligen inte det är någon fara med honom.. Men fy vad orolig man blir..
Ringer de inte från veterinären vet jag ju att det är lugnt, men ändå..
Vad står det i bipacksedeln?
Överdos är ju alltid en risk, och du ska hålla god uppsikt nu, blir det problem så ring omgående till närmaste Vetrinär.
Annars så finns ju Agrias jourveterinärer. Eller Strömsholms djursjukhus tex.
Är det Advocate du har fått?
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Vet ej vad medicinen hette, då jag fick det färdigt i en spruta.
Men tack och lov ringde inte veterinären tillbaka och Oliver verkar må bara bra..*puh* 
#7 Det var skönt att höra! 
överdos är farligt, djuret kan dö eller få allvarliga skador och onödigt, då recistense utevecklas.
Mvh
Mig
Jag tror inte resistens utvecklas med en överdos. Och vilken tur att Oliver klarade sig! 

Ja jag blev riktigt rädd där ju 
oj resistence blir inte av för mycket, men att slösa är ändå onödigt, farligt är det ju och beroende på vad som det bir överdos av så kan den dö.
Mvh
Mig

Kan meddela att Oliver nu är frisk, och har gått upp allt han gick ner + 6 g till.
Han mår toppen och är mycket piggare och gladare!