spottar ut maten?
En av mina dvärgbebisar spottar ut maten när jag har henne i knät, tycker detta är ganska irriterande..
varför gör hon så? :P

detta gäller nästan alla mina >.<
de gör så när de antingen känenr sig lugna/trivs eller stressade/hotade.
Mvh
Mig

Varför ska hon äta när hon sitter i ditt knä? Då har hon väl annat för sig att utforska osv. Hon har väl inte tid att äta då antagligen.

#3, när hon HAR maten i kindpåsarna ( när jag tatt upp henne från buren och hon ätit maten i buren ) SÅ SPOTTAR HON UT DET NÄR HON SITTER I MITT KNÄ . 

Ja, men då händer det ju andra saker, då har hon ju inte tid att äta.
Äter gör man ju i lugn och ro, inte när man är ute och gör andra saker.
#4 kanske skulle ha skrivit det med en gång ist.
Låt dem tömma kinderna först?
// Pabblo
När en hamster spottar ut mat från sina kinder när du håller den eller har den i ditt knä tyder det troligtvis på att hamstern är irriterad och otrygg eftersom den annars förmodligen skulle utforska sin omgivning. Det brukar bero på att man tar ut de fel tidpunkt och att de därför blir otrygga och irriterade, så du kan prova att ta ut den under en annan, senare tidpunkt. Till exempel så kan du ta ut den senare på kvällen/natten när hon är pigg och har lust att utforska saker. Då slutar den nog att bli irriterad. Eller så har du haft hamstern för länge i ditt knä så att den blivit trött och därmed irriterad.
//Medarbetare på Hamster iFokus och Akvariefisk iFokus.
#7 va intressant, grunnade själv lite på varför min Daeva gjorde så men det var mest i början. Bra att veta :)
japp den utför en övergångshandling, typ.
Mvh
Mig