Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1355 ggr
poolkid
0

En massa frågor!

Hej allihopa!

Jag har ingen hamster men jag gillar att läsa om alla möjliga djur! Jag har läst att man inte ska blanda vissa färger med varandra. Det finns tex Svartbaserat och cremebaserat osv… Vilka ''färgbaser'' finns det? Och vilka färger ingår i ''baserna''? Vilka färger är bra att blanda? 

(Guldhamster menar jag då ;)

/Kalle

Nusse123
0

Ja, det undrar jag med (det är därför jag skriver här, så kan jag följa trådenTungan uteFlört) riktigt bra fråga

Mvh Maja

Medarbetare på Djurannonser och Hamster

Charlie2006
0

Det finns färgbaserna: svartbaserat, normalfärg, creambaserat och gulbaserade (jag tror dom heter så ellerfall Tungan ute). Och med normalfärgerna kan man para ifrån vilken grupp man vill. Creambaserat ska inte paras med gulbaserade färger. Svartbaserade för att få bästa resultat ska paras med sin egen grupp eller normalfärgade (men tror svartbaserad kan paras med creambaserade oxå? om jag har rätt) Glad.

Sen får väll någon rätta mig om jag har fel, men tror det blev rätt :).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

poolkid
0

2 Men kan man para gulbaserat men svartbaserat?

JaneDoe
0

Cremebaserat ska inte paras med svartbaserat, det ger blaskiga färgerGlad

Charlie2006
0

#3 Tror man får fram sköldpaddsfärg då om jag inte har allt för fel ;).

#4 Okej ;) Visste inte riktigt om det va gulbaserad eller creambaserad som som kunde para med svartbaserade då jag tycker dom är rätt lika för mig ;).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

poolkid
0

#5 om man får en sköldpaddsunge, är den då gulbaserad eller svartbaserad?

/ Kalle

UlrikaD
0

Finns en hel del om färger, färggrupper osv under artiklar här på forumet.

#6 När du blandar in gult som ju skp (sköldpadd) är så är det blir det alltid gulbaserat.

Charlie2006
0

#6 Det beror vilken färg ungen har ;) och den ex har svart färg så är den ju svartbaserad sköldpadda (svart, sköldpadda) eller vad man ska säga ;).

Min hemsida

//Frida