Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 714 ggr
[MissDiss]
0

Lite problem här ^^'

Jag har bestämt att jag ska spara en hane ur kullen mellan Totte och Frost, men jag vet inte vilken av dem jag ska spara!

Blivande honan är choklad bandad :)

Hanarna som finns kvar är: svart med vit haka och lite på magen, cinnamon och rö silvergrå.

Cinnamon killen är ganska liten.

Vilken skulle ni sparat? ^^'

Vilka färger kan komma fram med de olika färgerna?

kaniniz1
0

Jag hade sparat den svarta=) Det är ju för att jag gillar svarta gudisar=) Och tyckte han såg suuper söt ut på bilderna du har här HIF.

[MissDiss]
0

Haha okej ^^

Zheverez
0

jag skulle ha funderat noga då alla tre färgerna passar bra.

fast först skulle jag testpara då totte (pappan)är dom spot och hanarna kan vara det jag kallar dolda spottar. att få bandade spottar är snyggt i mitt tycke men vill du inte få en massa skit från höger å vänster så… ja du vet. (arg jag ja självklart när man vaknar och det första man får höra är att det skitsnackas om en) nu hör inte det hit så för att återgå till valet av hane.

cinnamon hade nog jag valt i första hand färgmässigt.

svart och choklad kan ge brunaktiga svarta ungar men mkt mörka å fina choklader. choklad umb är så snyggt (dregglar) sen om man får in satinet också så blir det ännu finare.

den rödögda sg,n där får du in silvret och kan få silverchoklad som också är snyggt.

svårt val du står inför.

[MissDiss]
0

Silvergråa var den jag funderade på först och främst från början.

Zheverez
0

ta den silvergrå då.

sg och cinnamon har du mer användning av längre fram till kommande honor. svart är du mer begränsad till.

då cinnamonen är mindre så faller nog den bort om den inte har ngt annat som är till hans fördel.

kolla hans tänder. har märkt att de som har en el flera vita/ljusare tänder ofta är mindre än övriga i kullen.

har han nån ljus tand så välj bort att behålla honom.

Helena1978
0

Rödögd silvergrå skulle jag behållt, kan bero på att jag älskar den färgenKyss

[MissDiss]
0

Jag har valt att skicka upp dem till Zheverez och hämta hem pappan.