Uppfödare i Norrland?
Jag efterlyser lite uppfödare i Norra sverige om det finns någon sådan?
Jag ska snart flytta hem i Juni och funderar starkt på Guldhamster. Men om jag måste ta det innan jag flyttar för att få kontakt med nån bra uppfödare eller om det finns någon i Luleåtrakten som finns här i forumet?
Kolla under "länkar" här på sajten kanske du hittar något?

Tack! verkar tyvär dött där uppe..=/
Finns ju en i Lycksele. Odette här på iFokus.

Tack för tippset =) Lycksele är för visserligen typ 30 mil från lule men det kan kanske gå ändå =)
#4 Men inte så farligt långt ändå om man jämför med vart alla andra uppfödare finns
Har sett annonser där det finns hamstrar i Umeå också, vet dock inte om det var nån "riktig" uppfödare.

Jag har uppfödning i skellefteå och har min pappa och syskon i Boden/luleå =)
kolla in min hemsida:
aprilbackenshamstergard.zoomin.se
Ska få hem tre guldisar till i slutet på mån och då kommer jag även att ha nån kull=)

umeå är ju typ lika långt bort =)

#6 Bingo!! ska kolla på hemsidan =)
Haha, om du tycker 30 mil är långt, då skulle du vara med när jag jobbade på bilprovningen ;)
Där kunde kunder säga att de hellre åkte till station A, för det var "bara" 40 mil dit, istället för station B som kanske hade en tid ledig, men dit var det 60 mil ;)
Trodde ni norrlänningar var vana att bo i bilen för en liter mjölk jag 

haha, ja visst..ska man jämföra mellan folkslag så är jag nog ett mellanting. =)
Vi bor i Sundsvall, och kommer ha några kullar framöver. Kolla gärna våran hemsida
www.donnashamstrar.webs.com

Jag bor 20 mil ovanför tjoffsa så jag förstår om hon gärna vill hitta ngn nära…
Det man även måste komma ihåg är faktiskt hur man ska ta sig dit. Jag kan ju se till mig själv, är ytterst tveksam om jag skulle åka ända till t ex umeå för att hämta en hamster. Och även om jag kanske skulle kunna göra det så vet jag med säkerhet att ingen av mina vänner skulle vara villig att följa med (jag gillar inte att köra bil för långt utan sällskap) Det tar mig 5tim med bil till umeå, det är länge….
Visst om man kanske kan komma överens att mötas på vägen eller liknande, men att köra hela sträckan själv.. De är långt… (o jag avskyr att åka buss
)
Men det är väl lite hur man är som person, vissa kan väl åka bil hela dagar utan att bry sig, jag får ont i hela kroppen efter ngr timmar
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Jag bor i Sundsvall och ska ta en kull på min Guldhamster tjej :)
Haha. Jag tycker lite så att om man hittar ett djur man verkligen faller för så kan man åka 30 mil lätt som en plätt 
(Körde 26 mil för att hämta första katten. Och ca 47 mil för andra katten ;P. Och så vägen hem förstås så det blir det dubbla.)
Men visst kan det ju vara bra om man faller för ett djur som är närmare förstås.
#15 Håller med! Jag åkte från Växjö i lilla Småland ända upp till Stockholm för min lille grabb! :)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
#16 Mamma tyckte du var galen ;)
#17 Ja, det är många som tycker det! :3 Men jag är ju som jag är, haha x)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."