Kanel ? Aqua-Tini
Igår (natt) skedde det äntligen! första parningsförsöket mellan Kanel- silverchoklad Långhår, och Aqua-Tini, choklad skp/vit rex Korthår.
? Nu är det bara att vänta och hålla tummarna, jag hoppas hoppas hoppas ?
? Mina söta små älsklingar ?
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Åh, spännande kull detta blir. Hon är så sööööt. Fast pappan är ju inte heller fy skam.
Kram!
Tack! Ja jag hoppas verkligen att de tog, skulle vara perfekt timing nu och allt. Å dom är helt underbara båda två, såna där man bara vill gooosa å pussa på heela tiden
Dom kompletterar varandra så himla bra..!
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#2 Det är så det ska vara. En bra planerad kull med bra färgkombination och bra temprament.
Love is in the air! ;D Hoppas det tog, helt underbart fina föräldrar! 
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Tack!!
#3 ja då känns allt bara hur bra som helst, det skall vara väl genomtänkt och efterlängtat.. å det är det 
_
Åh hoppas det tog! Supersöta föräldrar!
// Sofia

Men lill-skiten då, vad han kan.
Får väl visa tråden för Kamomill, för det är han som blir först ut härhemma sedan.

agua är ju superfin helt i mitt tycke.
du lär få en fin kull med den kombinationen.
haha, ja lill skiten va super gullig mot henne, så rörande att se hur fina de är när man släpper ihop dem, testade släppa ihop dem två gånger innan (då hon inte höglöpte) och trots att hon inte gjorde det så va hon väldigt snäll med honom.. liksom.. "jaja.. gå bakom mig du då" helt nonchalant :)
jag tror verkligen på dessa två, känns så rätt allt.. 
_
åh så söta :D haha bild två… nosa i rumpan
Nu är bebisarna födda! 22 feb trillade de ut till världen! Det blev Många, 13 st- 12 lever idag (3 dagar gamla)
Uppdaterar väl med lite bilder längre fram :) de kommer att kunna levereras till Skövde i början av April, så de som är intr.kan maila mig.. finns mer info på hemsidan.
Här kommer iaf en liten bild på dem, tagen idag. Pigmenten har redan börjat synas lite smått , dom e såå gulliga :')
_
Åh vad mysigt :) Ser ut att bli många bandade :)
// Sofia
Vilka små söta korvar =)
Vilka färger räknar du med att få? Choklad känns ju ganska självklart men ngt annat?:P
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
Sicka små knoddar! :D:D:D Jättesöta :D
/Matilda
Söta! :D
Kommer nog mestadels choklad, choklad skp, choklad skp/vit. Vad jag minns från min choklad+choklad parning var att det kom 100% choklad. Silverchoklad kan du få med ju…
Grattis
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Ja det blir väl mest choklad, men verkar finnas några ljusa också.. vad de blir får vi se, men nu har man börjat se fläckar å sånt också. Super sött.. det går ju så himla fort..!
Blev en bild nu ikväll, ska hålla mig från att titta på dem tills på Tisdag- svårt. Men inte omöjligt ;)
_
Aww :D Vilka sötnosar! Titta den som har munnen öppen, åååh!! 
/Matilda
Ja, dom är 8 dagar idag. Å dom växer å mår bara fint! 12 st små knoddar är det.. verkar som de blir flest silverchoklad samt några vanliga choklad.
7 töser och 5 pojkar- 4 av dem är rex, kommer att bli så sjukt svårt att välja vem/vilka man själv ska ha kvar alltså.. jag är typ redan kär i hmm… alla 
Fy bubblan. Det är en underbar känsla att vara mormor, helt klart! Å mamma Aqua-Tini är så fina med dom. Å lika go å fin mot mig också för den delen, inga sura miner här hemma inte 
_

Fy vad sött, längtar efter fler bilder
Samma här, mer bilder :D:D:D xD
/Matilda
Kan förstå att det blir svårt att välja sedan. Som de andra säger: en massa bilder snart;P
// Pabblo
Åhh, hoppas det finns en snygg chokladpojke till mig
och det gör inget om den skulle vara rex
längtar tills dom är lite större, så det "är" något att knäppa kort på. Pussa på alla små sötingar från oss 
#24 ja, dom är lite pluttiga nu men ack så söta *ler* Det finns 5 pojkar varav 2 av dom är rex.. men ska kolla lite noggrannare sen när de blivit nån vecka till.. på Måndag är de ju redan 2 veckor så :-)
Hehe ja här kommer lite fler bilder på småtte grisarna!
Först ut en liten choklad noodl :o)
Söt liten flicka!
huller om buller ;o)
- Vilda babyn till höger *lol*
alla var inte med på detta foto, men men. Söta alla fall!
Mer bilder kommer då de öppnat ögonen :o)
_

gud så söt !
Men åååh sicka sötungar!!! :D
/Matilda
Så söta :)
// Sofia
Tur att du bor lååångt borta…hihi
dom är rent ut sagt skitsöta.
Du måste skicka med några bebisar när du skickar upp Kanel ;)
sitter och smälter åt sötnosarna

Duktig Kanelis!! Supersöt liten hög!
Hoppas brorsan Kamomill fick till det här hemma också.
Nej vilka söta, ge mig ge mig!
// Pabblo
Aw, jättegulliga!
Tack för alla fina kommentarer! Eller ja, jag tar åt mig äran för att jag lagt upp bilderna iaf, men visst är dom för goa de små dullingarna. Som små nykläckta dun-ungar ^_^
_

Fy, så söta! Vill haaa

Men ååååå så söta
Vill ha gärna en Lh choklad hona(som jag har letat) men men…
Och du bor också i västerbotten ser jag
Nära och bra
#36 ja jag vet hur det är, inte alltid så lätt att få tag på vad man är ute efter. Speciellt inte när man bor där man bor.. ;) men desto lyckligare är jag över de gosepluttar som faktiskt Har hittat sig hit upp på kartan
Vet inte hur pass många långhår det blir faktiskt, å de som visat intresse för kullen har helst velat ha just lh.. men med lite tur så ! Å om inte annat så finns det kanske kvar nån annan söt liten flicka till dig, en sån där du bara inte kan motstå 
jag är såå nyfiken på dessa filurer nu hihi, vill ju att dom ska börja pluttilura runt i buren å söta sig NU 
_
#37 hit upp på kartan
Jag bor 50mil ovanför er, då kan vi snacka "hit upp", hihi
GRATTIS TILL SÖTISARNA!
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Kär i "den vilda babyn"
Den kanske råkar skickas med upp med Kanel på nått mystiskt sätt
Asså lilltjejen du håller i där på bild två… Så söt<3 Min favorit(A) ^^
Mamma Ingeborg, syskonen Amira, Aragon, Amazona och morbror Imsevimse hälsar till Aqua tini och Apollo ! 
Vad roligt att Aqua tini blivit mamma och att Ingeborg har blivit mormor för andra gången!
I Ingeborgs kull var det 12 stycken ungar, 7 killar och 5 tjejer, 4 var rex. Hmm, det ligger nog något där
.

Ja det skulle verkligen sitta fint med en liten tös här hos mig nu
VET ju att dom kommer bli HELT UNDERBARA! Med så fina föräldrar så kan dom ju inte annat bli
Förstår att du längtar som en GALNING;) på att dom ska börja tulta runt i buren(det gör jag me)
så vi får fler bilder av dom så jag kan längta och bli mer sugen på en liten tuss till
Har funderat på att börja gå till dig och snusa på dom och börjar jag gå nu så är jag säkert framme när dom typ är lev klar
och då kan det ju hända att en liten tös kan råka slinka ner i fickan min

#41 ja hon hälsar tillbaka så mycket! Apollo med såklart, han har föresten blivit pappa - igår ^_^
#42 ja men precis.. börja gå nu så kan jag ge en närmare vägbeskrivning om nån vecka då du kommit halvvägs
de små har promenerat en liten sväng ute i buren idag, ialla fall två av dem. Men då va mamma hamster där å hämta tillbaka.. så sött.. nu börjar det bli lite mer liv å rörelse här hemma 
_
Nu kommer lite nyare bilder på de små! Håll i er
Bebishög! De blir 2 veckor på måndag..
Choklad bandad, slät hona
(Samma flicka som ovan)
silverchoklad, rex hane
silverchoklad sköldpadd, rex flicka med vackert vitt ansikte :)
(samma tjej som ovan)
"Kan kissa själv!"
(samma tös som ovan)
Två bröder, en silverchoklad rex å en slät choklad. Guuu se goa dom e. de små duttingarna..!
Samma silverchoklad som ovan.. naw, krulletotten 
Hahaha.. det här får bli den sista för den här gången… en liten tjockis bäbis bajsar, å äter.. bajs..?? 
_
Drägel drägel ;P
// Pabblo

drägel drägel här med hehe :P

åhh, de är ju olagligt söta
Haha, dom är ju underbara… x)
ooh! Har du hittat köpare till alla än? Eller finns det några kvar? :)
#49 Det finns nog ett par otingade ;) har en del som står i kö men det blev ju en ganska stor kull så :-D Ska vänta å se vilka som blir långhåriga innan jag bestämmer mig för vem/vilka som ska få stanna här. Men det är fritt fram att ställa sig i kö 
_
Åh så fina!
// Sofia
Roxie- visst är dom..! Dom har börjat tåga runt lite smått i buren nu.. letar efter mat med sina o-öppnade ögon och har inga som helst problem med att ta sigett dopp i matskålen.. å sjunger gör dom, i kör! Så jävla sött alltså 
_
Vill ställa mig i kö till en sån goding :)
#52 Så mysiga! Mina pluttar ligger fortfarande i boet och myser. Men ack så sött de sjunger! :P Längtar verkligen tills de börjar röra på sig och fumla sig runt i buren :)
// Sofia
#53 Har pm'at dig :)
Ja de är så himla gulliga nu när de snart ska till att öppna ögonen.. kommer att bli full fart här hemma om nån vecka ;-D
måste ju bara lägga upp lite nya bilder på pluttarna ..
*snuttar sig*
*ser ut som att det kan vara en långhårig liten grej..*
Två riktiga sötpluttar !
en söt liten rex :o)
_
Ååh, ge mig allihop! Tur att du bor så långt bort 
// Sofia
Proppeli propp! Kinderna fulla ;)
Roxie, om du börjar gå nu så är du här lagom till de är lev.klara ;-D
_
mimimimmimiiiii!
// Pabblo

#56 Äsch, kunde Kanel ta sig från mig hem till henne så borde ju en bebis kunna ta sig till dig.
#59 Gud, säg inte så :P Jag har redan tingat en bebis från dianthus, plus att jag behåller minst en ur min egen kull. Sen kommer ju Maj få en till kull.. ujujuj :P
// Sofia
#60 haha jag känner igen dilemmat.. man vill ha och ha och ha.. sen.. eh.. hmm, hur hade jag tänkt det här.. typ ;)
Men bilder kan man ju inte få för mycket av ;)
Lägger upp några fler från igårkväll.. orkade inte lägga upp alla då men nu har jag lite å göra. Så, varsegod här kommer ett par till lalalalala…
"Öj, vem är det som försöker sno min mat!?"
_"vadå.. pratar du med mig..?"
_"Med vem då- är det någon där- hallååå?"
_"ser du dåligt, jag står ju här.. chomp.. chomp.. bredvid glufs glufs"
_"Äh jag ser inte ett skit, vi får ses om ett par dagar istället…….."
(hihi, dom e ju så söta när dom lallar runt i buren utan att ens se ett Jota! Underbart fenomen)
"naaaw.. titta på mig! Jag har världens coolaste grej installerad! Man kan stoppa mat i dom, men jag hoppas de blir större med tiden för nu rym ja int nå mycke alls, suck"
"Ingen är så liten och tjock å gla'
jag är den sötaste tjockisen trala,
Jag irrar omkring som en tuss på en äng,
när jag ätit mig mätt- ja då går jag i säng!"
Tillbaka nu små barn, nu ska ni sova.
Ni kommer hinna ha kul sen, ja det kan jag lova!
Se till att ta vara på er tid med er mamma,
det kommer en dag när hon er inte vill amma..
Vi ses om någon dag- när era ögon öppnat sig, ni e det pötipötigaste jag Nånsin kan tänka mig"
Amen 
_
Men åh så söta små luppar :D
/Matilda
Awwie awwie awwie ;*
Tinwe- i know, jag har inte fattat att dom faktiskt finns här nu. Ska bli spännande att se sen hur många som blir LH.. hoppas verkligen att det finns ett par st iaf! 
_
Blundar håååååååårt! 
Odette- Ja vi får hålla tummarna! Jag har bett mina hamstrar att hålla alla tassarnas tår med! ;o 
/Matilda
*biter mig själv i handen* :P
// Sofia

alcazar och anni hälsar å grattar syrran till söthögen
anni ska ju snart paras å hjälp om även hon får en stor kull.
alcazar är far två gånger även där blev det stora kullar.

#61 ASG! Du är väl inte riktigt som du ska nånstans.
#68 Kanel kommer ju från en 13-kull också.
Så söta, och så nära typ, och med rexpäls! Hade jag inte haft min Texas och just skaffat 3 råttor hade det nog varit svårt att stå emot 
#69 PUH, lättnadens suck.. då har jag inte bara inbillat mig att jag inte är som jag ska. O-navlut som man också kan kalla det hihi.
Aqua-Tini å Kanelis hälsar så mycket till alla släktingar där ute! *vinkar febrilt*
Funderar på om jag ska göra en ny tråd nu, innan jag mailbombar er…. hmmmm…
_
_