Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 889 ggr
Fralice
0

Dvärghamster frågor

Här kommer jag okunnig och jobbig,hooppas någon hjälpsam människa kan svara!Skrattande

1.Ska dvärghamstrar leva i par eller ensamna?

2.Är det sant att svarta och vita är mer aggresiva/svårare att få tama än gråa?

[Popcorni]
0

1. Dvärghamstrar ska leva i par/grupper i den mån det går, sen finns det undantagsfall när en hamster inte vill leva tillsammans med en annan.

2. Nej det är inte sant, temperamente ligger inte i färg/utseende. :)

[iurochskur]
0

Hmm…svarta och vita låter som campbells…

Campbells är mera revirhävdande än vintervit dvärghamster så dom kan te sig mera bitigt än en vintervit.

Tinwe
0

#2 Finns det alltså svarta dvärgisar (som inte är hybrider) ? För jag hade en kompis som hade två stycken svarta dvärghamstrar :O

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

[iurochskur]
0

#3 Det finns Black (svart) på campbells. Men köper man från djuraffär som i sin tur köpt från Imazoo och Åkello kan man nog vara säker på att det är en Hybrid.

Tinwe
0

Okej, vad synd :/ Det hade ju vart häftigt med Black på en campbells :) Fast själv gillar jag mest Vintervita och Robbar :D

/Matilda

Fralice
0

Okej tack,för i djuraffären min kompis ska köpa i så säljer de bara 1 och 1,och hon kan ju inte heller köpa 2 st nu och sätta ihop eftersom de inte ser kön!Tyst´

Men om de finns en svart  och en grå ex. så behöver hon inte tänka att den ena är lättare att få tam?

UlrikaD
0

Om djuraffären enbart säljer dvärgar en och en så hade jag valt en annan djuraffär. Det är ju ändå lag på att dvärgar ska bo minst två och två.

Varför inte köpa rätt från början?

SandyCipper
0

nej, hamstrar blir inte mindre / mer tamare p.g.a färger?>.>

Fralice
0

Båda två affärerna i stan säljer så och de finns verkligen ingen uppfödare här i närheten,Oskarshamn.

Rynkar på näsan

UlrikaD
0

Kanske finns en bättre djuraffär i någon annan närliggande stad? Som man kanske kan ta bussen till ifall man inte har bil?

Annars finns ju alltid djurtransport.ifokus ifall man köper av uppfödare. Jag har sålt hamstrar från Göteborg till Norrland och även fått ner till mig från Bollnäs bl.a

Det går med lite trixande att lösa det mesta.

Jag försöker alltså inte att få dig att köpa av mig för jag föder bara upp guldhamstrar, inte dvärg.Flört

Fralice
0

Det är ju inte jag som ska köpa!Tungan ute

Det är min kompis,och hon vill nog helst ha denna vecka då hon vill ha den så snabbt som möjligt efter sin förras död.

Men jo,det hade ju gått!

Tinwe
0

#11 Om hon vill göra rätt så köper hon inte ifrån djuraffärer som gör fel..

/Matilda

UlrikaD
0

#12 Skrattande

Tinwe
0

Hoppas alla fattar vad jag menade XD

/Matilda

Isira
0

Om hon vill köpa därifrån och de bara vill sälja en kan hon inte ta med e kompis som köper en annan som hon sen kan låta den gå med (ja å se till att få rätt kön på dem så det inte blir massa småttingar:P)? Men håller med att man inet bör stödja en sådan affär. men ibland kan det kanske vara svårt att ta sig runt

Tinwe
0

#15 Absolut, men man kan ju alltid försöka hitta en bra uppfödare, man vet ju inte förens man försökt :D Lycka till i vilket fall som! :)

/Matilda

Cindy S
0

Men ska inte kinesisk dvärghamster leva ensam?

Vad för dvärghamsterras säljer de i djuraffären?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -