Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1100 ggr
3velina2
0

Hjälp!!

På senaste tiden har min hamster börjat gnaga lite mkt på saker i buren, inte mat eller så. Och hon äter knappt ngt. Det är så dåligt att jag måste ta ut henne på dagarna och kvällarna, och mata henne. Mamma har bokat tid hos veterinären här uppe på togert imorgon 17.45. Kan det vara så att dom är tvungna att klippa hennes tänder? Och ska jag ta med henne i en transportsbur.. ? (har ingen) eller kan jag ta med henne i ngt annat gosigt och varmt??

Tacksam för svar..

hamster är inte gammal hon är ett år och ngn månad!!

Evelina ….. ?

MariaD
0

Ta en glass bytta med lite lufthål i. Och en massa toapapper mm o bädda med.

J-M-M
0

Jag har en guldhamster på 1,3 år och hon äter inte mer än lite mindre än 1 matsked i veckan…

Men så länge som din hamster inte tappar vikten så ska du nog inte vara orolig Flört

Ifall det är en guldis ska dom väga mellan 145/160 gram så håll koll på vikten

När jag tog min till veterinären så la jag hamstern i en tom glasskartong med filtar,toapapper,fröstav och lite mat

3velina2
0

#2 det är det att hon tappat mycket vikt. Hon har alltid vart min lilla tjockis… :( Nu är hon smal!….

Tack för tipset 1# & #2

flack
0

Det kan vara att fodret inte är så passande. Du kan ju prova att byta Foder under en period. Ge henne lite extra grönsaker tills hon blir lite rundare. Om det är en dvärghamster ska den vara lite rund, men guldhamstrar är inte alltid lika runda och bollformade som dvärghamstrar. Det kan också vara så att hon haft mer mat i kinderna förut och inte har det längre så att hon ser smalare ut. Eller så är det tandproblem, du kan ge henne saker att gnaga på. Om den har ett bettfel kan du åka till veterinären och låta klippa dem.

//Medarbetare på Hamster iFokus och Akvariefisk iFokus.