resa med hamster?
hej, undrar hur ni gör om ni ska åka någonstans med eran hamster? finns ju sånna speciella reseburar till dem.
vad har ni i?
och vet ni vad det är för bestämmelser på bussarna västraffik och hallandstrafiken?med djur och så
vill kunna åka själv till varberg med blivande hamstern och undrar då lite om detta..
och vad gör man alltså, det är ju varmt i bussen på sommaren.. :O
lite tips alltså, säger ni att man inte ska så självklart gör vi det inte :)
Varför sa du åka buss med hamstern?
Skulle det kunna gå med såna där blå frysgrejer man har i frysväskor? Packa ner transportburen i en sportväska och lägg såna där frysgrejer brevid kanske?
Och i kyla, använd filter runt buren, och kanske speciella värmefiltar(man värmer i mikron)?
Jessica Jones (2015-)
- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -
Jag tycker det funkar bra för mig. Beror på om det är sommar eller vinter hur jag gör. På sommaren (om det är varmt) brukar jag läga is i en påse och läga det brevid buren, om det är vinter så värmer jag vatten och läger i en flaska brevid buren och några lager filtar runt förutsatt att hamstern får luft såklart, brukar även läga i en vante (på vintern) i själva transportlådan till hamster, brukar uppskatas och det blir lite varmare också :).
När man har med djur ska man sitta långt bak i bussen ;).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
haha, får alltid massa blickar när man tar med sig en pyttehamster i en asstor transportbur i bussen X)
#1 :) jag ska till sommarstugan i sommar och vill då kunna ta med den.
#4 men har du en liten transportbur i en stor? :S skulle inte det funka?
#5 Vad menar du?
#6 alltså det finns ju sånna små speciella burar till hamstrar, transportburar alltså. och om man sätter den lilla buren i en stor transportbur ex för katter, så kan ma ju om det är kallt lägga filtar och andra värmande saker där i runt det lilla liksom och om det är varmt så kan man lägga kylande saker runt den lilla i den stor om du förstår hur jag menar? haha jag har feber och är trött så det kanske blev lite flummigt skrivet..
#7 ja jag har en transportbur till hamstrar.