Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1586 ggr
LovisaHummerhielm
0

Skadad hamster?

I förrgår morse upptäckte jag att min hamsterhona inte var riktigt som hon brukar. Hennes ena baktass var lila, mendans de andra var rosa som vanligt. Hon åt inte och reagerade inte på någonting, om hon gjorde det så var det väldigt långsamt.

Hon brukade gnaga på gallret till buren väldigt mycket, hon brydde sig inte om pinnar och annat jag lade in åt henne en längre stund, och jag undrar om hon kan ha blivit skadat av gallret? Jag läste att tänderna kunde ha gått av och blev väldigt rädd. Jag rinde till en vererinär, som sa att jag skulle ringas till blå stjärnans smådjursklinik, men där var det inget svar.

Men när jag kom hem från skolan den dagen var hamstern helt normal igen. Tassen var fortfarande lite lilaaktig, men inte alls som på morgonen.

Vad ska jag göra? Kontakta någon?

Kalashnivik
0

Hon kanske har fastnat i gallret och stukat det? Om hon fortsätter vara normal så läker nog benet av sig själv :)

Sunrise
0

Har hon hamstervadd eller något annat som kan ha trasslat in sig runt tassen?

Roxie
0

Om tassen är lila, så kolla att inget fastnat runt benet.
Är tassen svullen också? För isåfall kanske hon fastnat i gallret och brutit/stukat tassen. Gör en rejäl undersökning på henne. Kolla efter sår osv.

// Sofia

ememem
0

Om du är orolig för tänderna kan du alltid ta tag i nackskinnet så brukar det vara enklare att kolla tänderna, oftast inte jätte populärt men det är ingen fara, och sen kan du kolla att de inte är skadade eller för långa eller så.

[GeeGee]
0

Håller med några av de över…gör en mycket npgrann koll av benet. För ser det onormalt ut och du inte gör något så läker det troligen fel. Kan även sitta en mycket liten/fin tråd runt det. Går inte det lila bort så åk in till vetten