Vilket bottenmaterial?
Hej,
vad använder ni för underlag i era hamsterburar? toa-lätt eller kutterspån eller…?
och använder ni hamstertoalett? funkar det och vad har ni i den? tänkte att om man har spån i buren så kan man ha toa-lätt i toan, och tvärtom.
funkar det tror ni? 
toa-lätt o alspån (eller ja det är mer som flis då det är små 4 kantiga bitar)
Kör toalätt nu, spån är så "spånigt" men ska pröva alspån nästa gång. Tycker det är snyggt
och vad jag har hört verkar folk vara nöjda med det, och att det ska lukta gott. Min hamstrar kissar i "badsanden" så den byts varje dag. 25 kilo blästersand på Jula för 50-lappen, Billigt! Så jag kan inte påstå att jag byter allt i burarna varje vecka direkt.
okej :)
Använder STL-strö, vilket kort och gott är strimlad kartong. =)
#4 okej, passar det bra?pris?vart köper man det? :)
#4 det använder det använder jag till våra kaniner (teddydvärgvädur, långhåriga tussar som skulle tova ihop totalt av spån, och toalätt tycker jag blir fördyrt och fylla stora kaninburar med ;))
Kostar ca 50kr för en liten bal. Dyrare än spån, billigare än toalätt ;))
okej :)
#5: Tycker det passar alldeles utmärkt.
Det går bra att gräva i och hamstrarna älskar det. ^^
Det har även fördelen att det inte fastnar i pälsen direkt.
Funkar även bra om man är känslig för damm, som jag är.
Jag reagerar direkt på spån tex, men känner inte av STL:et alls.
Brukar finnas på Granngården, dock står det ej inne i butiken utan brukar stå på lagret.
Vissa djuraffärer har det också.
#6: Vill bara ge en liten varning ang STL-strö till kanin.
Vet att en uppfödare testat det och det resulterade i döda kaniner pga förstoppning.
Så håll lite koll så inte kaninerna äter utav det.
Mina kaniner har då inte ätit av det, vad jag vet……………… Men jag har massa halm över, och mycke hö också.

själv använder jag spån.. luktar inte illa, smutsar kanske ner lite för mycket om man har låg kant på buren
#10 känner igen mig i smutsen…. men har man djur så har man :)
funderar på att prova toalättpapper i hela buren. funkar det?
Mvh
Mig