Vilket bottenmaterial?
Hej,
vad använder ni för underlag i era hamsterburar? toa-lätt eller kutterspån eller…?
och använder ni hamstertoalett? funkar det och vad har ni i den? tänkte att om man har spån i buren så kan man ha toa-lätt i toan, och tvärtom.
funkar det tror ni? 
Jag har vanligt kutterspån som jag stulit från hästen, hihi.
Toaletten består av en vanlig glasslåda som jag klippt ut en öppning i (som sällan används, suck. Jo, toan används men inte ingången, klättrar över kanten istället.)
I toaletten har jag Sand från biltema (ej blästersanden, gillade inte att den innehöll en massa konstiga ämnen, min Sand är till akvarium o liknande=hamster vänlig)
Om jag vore du så skulle jag satsa på ngn typ av Sand i toan, för det är jätte lätt att städa bort pinket om man har Sand o helt luktfritt!
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Jag har alflis som burströ. Det är luktfritt, ser fint ut, dammar inte. Är dyrare än toa-lätt och kutterspån. Detta var första säcken jag prövade med alflis och ska inte köpa det någon mer gång p.g.a. att träd sågas ner och görs till denna flis, vilket är otroligt onödigt i mijlöaspekt. (Samma som aspflis fast av olika träd.) Jag ska byta till Toa-lätt då det är papperspellets tillverkat av Stora ensos restfibrer. Miljön är viktig för mig. 
Hamstertoaletten har jag lite problem med faktiskt. Har bara haft min hamster i 4,5 dygn men hon bajsar lite varstans i buren. Försöker visa henne hur det ska vara så hur det går kommer jag säkerligen att återkomma om i min tråd som handlar om just detta "Rumsren ?". I den har jag just nu "hamster toalett sand" första påsen som följer med, men har även köpt kattsand att fylla på med, som ser precis likadan ut.
Mvh Ellenfyrkant
okej tack för tipsen :)