Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1123 ggr
Cindy S
0

Skillnader mellan guld & dvärg?

Annat än storleken på buren, och att dvärghamstrar är ömtåligare och ska hållas två och två(eller flera?) medan guldhamstrar ska hållas ensamma, vad finns det för skillnader i att ha dem som husdjur?

Jag undrar också vad cambell är(om jag stavat det rätt)?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Ellenfyrkant
0

Den är ju inte enbart buren som behöver vara större åt en guldhamster, även hamstern är äv större storlek. Flört

Campbell är en dvärghamster art. Precis som vintervit, kinesisk och roborovski.

Mvh Ellenfyrkant

Cindy S
0

Ja det förstås, de är större (vilket är delvis varför jag lutar åt guldhamster hållet) :D

Trodde väl att jag läst om campbell någonstans, måste varit i en dvärghamsterartikel.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

amandapi
0

Någon får gärna rätta mig om jag har fel, men de är väl ganska så olika till personligheten också. Jag tror att guldhamstrar är lugnare än dvärgar, men jag kanske har fel som sagt?

[iurochskur]
0

Och jag tycker tvärtom, vintervita dvärgar är lugnare än guldar.

Cindy S
0

Just ja, beteendet. Hur är de att gosa med? Och ha i knät(tänker på risken att de ska hoppa till och falla ner på golvet).

Jessica Jones (2015-)

[iurochskur]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina vintervita är väldigt gos vänliga, kan inte sluta pussas med min underbara Hydra.

Bild på henne…

Cindy S
0

Vilken söt pälsboll.

*sitter och 'ooohhh'-ar 'awww'-ar som bara tjejer kan*

Jessica Jones (2015-)