Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: burartillbehörinredning
Läst 2340 ggr
Steyla
0

hur gör ni med papper till hamsterns hus?

_Hur gör ni till era hamstrar? Låter ni dem få ha pappret fritt i buren så dem får packa in det själv i sitt hus? Eller hur gör ni? Jag har en hamster, och när jag städat hans hus så lägger jag i helt papper i hans hus, och dt uppskattar han. :)

Vill bara vta vad ni gör till era hamstrar så dem trivs!;)_

Mexxie
0

Jag lägger bara in några ark fritt i buren, så tar dom det själva.

[NinniVivvi]
0

Jag brukar lägga hushållspapper i små bitar runt i buren så min Ninni får göra det hemtrevligt! Glad

Steyla
0

okej, ska nog testa på det nästa gång ;)

Mexxie
0

De brukar bädda med en gång när man lägger ner pappret ;)

amandapi
0

Jag brukar lägga lite i huset (när de haft hus, mina föredrar utan för det mesta, bygger bara ett bo med pappret i ett hörn i buren) och sen så brukar jag riva ganska många remsor och lägga bara löst i buren. Sen så ordnar dom det där själva, vart de vill ha pappret och de river det i bitar också Glad

Tinwe
0

Mina hamstrar älskar pappret! Men sen har jag ju kelsjuka Wimza och hennes kelsjuka son Baloo, så när dem får pappret så försöker dem hellre gå upp i handen på mig! XD Småttingar.. ^^ Men jag river hushållspapper i lagomstora bitar sen lägger jag det i en hög, varsomhelst och alla hampisar (utom Wimza och Baloo) brukar genast börja bära det till sin sovplats! :)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Sigriiid
0

Jag river lambi i långa remsor och lägger runt om i buren, gärna lite svåråtkomligt så att guldisen får jobba lite.

År robbarna så river jag små smala remsor och lägger ut li en liten hög framför huset.

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Odette
0

Jag river toalett papper eller liknande, stoppar in det mesta i huset/husen så hamstern får välja själv vilket hus de vill ha.. de flesta av mina är inte så bra på att "boa" själva så det kan va bra att lägga in papper till dom :p

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Charlie2006
0

Jag river pappret (toapappret) och stoppar in lite rivet i huset och sen resten av pappret utanför huset ;).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Zvintos
0

Jag river bara pappret och lägger ner det i buren.
Samtliga är duktiga bobyggare och samlar ihop papperet på en gång. =)

Karizma
0

10, ja på det visset får dom lite o göra med jag kommer göra lika dant med den hamstern vi skaffar, ser verkligen fram o träffa honom.

Solan1976
0

Jag brukar lägga rivet papper i ett hörn men har även "färdig rivet" bopapper som Kurri brukar grotta in sig i.

Till dvärgarnas burar har jag nu gjort så att jag fyllt ganska mkt spån och sen lagt tjockt med "dokumentförstörar rivet" papper och då gräver de långa gångar och sover någonstans under det *fniss*

OT:Jag undrar lite över det här med toapapper, läst någonstans att det inte är bra för att de är gjort för att suga upp väta och sväller i hamsterns kinpåsar?

Odette
0

hihi.. mina kanske inte boar - för att dom blivit bortskämda å bekväma av sig Obestämd

_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

J-M-M
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag lägger toapapper i buren Glad

Lina älskar att få "boa"Guld i mun

Ifall jag stoppar in det direkt i huset så tar hon ut allting och stoppar sedan tillbaks det för jag lägger tydligen inte papprerna på rätt sätt…Tungan ute

J-M-M
0
J-M-M
0
Karizma
0

14 sött kort.

J-M-M
0

Tack

Tungan ute

[CeKa]
0

Jag brukar riva halvtjocka remsor av pappret. Ibland lägger jag det i boet efter städning och andra gånger utanför sovhuset så att hon själv får "knorra" till det och bära med sig det hem.

BMEXX
0

Jag är elak och lägger bara ner en lång bit papper så får han sitta och ha sönder själv hur mkt han vill (fast själva tanken är väl att han ska ha lite sysslesättning), han brukar vilja bädda som han själv vill ha det ivf. Kan ju inte ha de hur lyxigt som helst;P

// Pabblo

Solan1976
0

ha ha, om jag lägger ner en låång bit så ligger den minsann kvar där jag la den, dock betydligt smutsigare och rörigare..

Kurri själv sitter då envist och sover i sitt sandbad Skrattande

[CeKa]
0

#21 Dom är bra roliga! Fantastiskt att sååå mycket personlighet och vilja kan få rum i en sådan liten kropp! Skrattande

Zheverez
0

jag river kvitton,tidningar,hushållspapper osv till strimmor och lägger in i buren så får de dra in det själva i boet.

Odette
0

#23 slänga in räkningarna innan de betalas kanske.. ;)

_

BMEXX
0

#24 haha det tycker jag låter bra!

// Pabblo

ratboi
0

Jag tar även äggpaket och klipper sönder det älskar våra hamstrar att boa med.

91Marran
0

#26 det måste jag prova! tack för tippset! :-)

Mvh
Mig

ratboi
0

Inga problem. Du kan även ta överblivna kräckerförpackningar.