Hamster iFokus

Hamster

Etikett: guldhamster
Läst 777 ggr
[Manjana]
0

Kh, lh eller något däremellan?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

För ca två månader sedan köpte jag den här lilla hamsterkillen, som jag trodde skulle bli långhårig. Men just nu ser han varken ut som kh eller lh, mer en dålig version av båda^^ Så vad tror ni att han är? Han är ca 11 veckor gammal Glad

kram Jennifer

Roxie
0

Jag tycker han ser ut att vara korthår. Har han några "tofsar" på rumpan?

// Sofia

[iurochskur]
0

Han ser kh ut.

[Manjana]
0

#1 Nej det har han inteGlad Dock så är hans päls väldig mjuk och faller inte tillbaka när man drar fingret mothårs. Vilket det ju borde om han var riktig kh Obestämd

[iurochskur]
0

Är han en avkomma efter en lh och kh?

I så fall är han en dålig kh helt enkelt…det är nackdelen med att blanda två hårlag.

[Manjana]
0

#4 Jag tror att han är det, men är inte helt säker.

UlrikaD
0

Lättare om du vet vilka föräldrarna är så klart. Men på bild ser han klart kh ut.

[Manjana]
0

#6 Skickade iväg ett mejl till uppfödaren igår. Mamman har jag för mig var lh iaf (dåligt minne^^) Men så som hans päls ser ut borde han ju vara en blandning av lh och khGlad

Visste inte om jag skulle räkna honom som dålig kh eller dålig lh bara. Så tack så mkt för hjälpen allihopa! Skrattande

MartaEvelina
0

jag tror korthår.:)

SandyCipper
0

Kh.

[GeeGee]
0

Jag tycker att det var väldigt kul att få en som var blandning mellan lh och kh. För min lilla Totte är urgullig och har precis den rätta längen för att pälsen blir yvig men inte ås långt så att det släpar i marken.

[Manjana]
0

# 10 Jag gillar faktiskt också pälsen på min kille, tycker att den är riktig mysig när den är så mjukGlad Men tyvärr så är ju inte pälsen godkänd i standarden. Själv gillar jag inte toffsarna på lh så jätte mkt :P

[GeeGee]
0

Långhåriga hamstrar han antingen toffsar eller så har hanarna extremt lång päls mest på bakkroppen. Mon har istället jämnlångpäls över hela kroppen vilket är mycket tilltalande och praktiskt tycker jag =)

[Manjana]
0

#12 måste vara en riktig snyggingGlad Jag tycker att lh hamstrar ska ha jämnfördelad lång päls över hela kroppen. Men det är inte så vanligt verkar det som?

[Emma-Rhino]
0

Han ser kh ut, en riktigt stilig liten kille!

[Manjana]
0

#14 Tack Skrattande