Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 3560 ggr
Lelle001
0

Konstig svullnad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

Jag har varit borta från hemmet i 3 dagar, och när jag kom hem och plockade upp min hamster för att hälsa på den (jag vet att man inte ska väcka den när den sover men kunde inte låta bli) så såg jag att han hade en konstig svullnad eller bubbla på pungen.

Efter att ha lyft upp honom och hållit på med honom en stund för att se hur han mår så har han piggnat till (väldigt mycket segare än vanligt dock) så har han sprungit runt o stoppat mat i kinderna och ätit banan osv. helt som vanligt.

Så jag stoppade tillbaka honom i huset och tänkte att det inte var något. Men sen blev jag orolig igen och tog bort huset och undersökte honom igen, och då hade den kommit tillbaka. Men strac efter att man lyft upp honom så försvinner det igen.

Det är liksom en bula eller bubbla som sticker ut typ en halvcentimeter extra, den pekar neråt om hamstern står på sina egna fötter så att säga.

Jag är ganska orolig, jag har hört att hamstrar kan få cancer eller förstoppning och kan dö av det. Men han är ju bara 3 månader gammal. Vad kan det vara?

(på bilderna ser det ju ut som vanligt, men det är partiet jag har försökt att ringa in som sticker ut när man väcker honom. Det ser ju ut som normalt men den lilla bulan där sticker ut en halv centimeter när den där saken syns)

Lelle001
0

en till bild

Lelle001
0

och en till lite suddig dock

Zvintos
0

Jag tycker det ser fullt normalt ut.
Kulorna kan "ploppa ut" och se ut som 2 extra bulor ibland.

Lelle001
0

Ja, jag vet att det ser fullt normalt ut på bilden. Det var ju det jag sa, att det försvinner efter en stund när man lyfter upp honom. Men när den syns ser det jävligt onormalt ut och den sticker ut neråt mer än en halv centimeter. Tänk dig att du hittar en bula stor som en ärta som sticker rätt ut ur handen på dig.

Roxie
0

Hur gammal är han?

// Sofia

Roxie
0

Sorry, såg precis! Tror inte det är någon fara. Men är du orolig ska du gå och höra med veterinär. Alltid säkrast så :) lycka till!

// Sofia

Charlie2006
0

Mina guld hanar brukar få så, ibland kommer det och ibland har det "åkt" tillbaka. Så tror det är fullt normalt. Ser oxå normalt ut på bilderna.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Tinwe
0

Det ser ju helt normalt ut :P kulorna brukar åka ner ibland.. jag har för mig att dem åker ner när hamstern är avslappnad(?) ;o

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Solan1976
0

*ler* blir så glad att läsa när någon är orolig över sin lilla "pälskling" och verkligen bryr sig… Sen ännu gladare när folk svarar och försöker hjälpa till… men allra gladast när det visar sig vara helt ofarligt Skrattande