Vila i frid Jasmin ?
Idag fick jag reda på att min älskade hamster Jasmin (Baloos syster) hade fått troligen en hjärnblödning (hon gick snett med huvudet, sen låg hon och skakade, helt kall om kroppen) och led… Vet inte hur det hände eftersom min kille var hemma och såg henne, det enda humana var att avsluta hennes lidande tillslut, vilket tog hårt på min kille.. Han mår otroligt dåligt nu och känner sig skyldig till allt… Vad kan jag göra..? :( Jag försöker stötta honom och säga att han gjorde rätt, att hon led så otroligt mycket (även om jag inte såg henne).. Men han intalar sig själv hela tiden att han är en hemsk människa..
Jag blev jätteledsen (vi hade lektion när jag fick messet av min kille) så jag sprang ut och började gråta hysteriskt.. Jag kände att alla tyckte jag var otroligt löjlig i min klass, för dem fick reda på vad som hänt…. men jag tycker det är dem som är löjliga.. som inte kan förstå hur man känner.. Är fortfarande väldigt ledsen.. Känner mig tom på nått sätt…
Lilltjejen blev bara 6 månader.. allt för kort! :'(</3
Saknar redan hennes nyfikna ansikte :'(
Vila i frid, vår älskade Jasmin <3

/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Usch vad tråkigt!! =( Starkt av din kille att ta bort henne och avsluta hennes lidande! Det kan du ge honom kred för ifrån mig! Jättestarkt!
Underbart söt tjej!! RIP!
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
Beklagar 
#1 Tack! Han har det väldigt svårt för sånt.. Han mår lite bättre nu, men jag försöker att inte prata så mycket om det.. När jag kom hem från skolan bröt han ihop direkt.. Så vi satt i en hög på sängen och hade vår lilla gråtstund, men det känns bättre nu än innan iaf..
/Matilda
R.I.P
tack alla.. <3 det är svårt när man förlorar en vän <3
/Matilda
R.I.P Jasmin
så otroligt söt hon var.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#6 Tack.. Ja, hon var riktigt söt.. :(
/Matilda

R.I.P lilla söta hamster :'(
tack <3
/Matilda
Vila i frid :(
// Sofia
tack! det känns bra att få stöd <3 lilla jasmin som va så fin.. :(
/Matilda
Så trist :( Va vacker hon var tösen!
Sov gott Jasmin…
Fan vad tråkigt… Kramar från oss :)
Stötta din kille! Det var starkt gjort av honom och de ända rätta! Jag har också avlivat en hamster en gång. Det var tungt och jag kände mig som en kall mördare typ. Mådde psykiskt dåligt en tid. Den hamstern var lam. Kunde inte använda sina bakben. Han var lam från bakdelen! Fans inget annat än att bryta nacken av honom. Jag gjorde det snabbt. Så han hann inte känna något! Men ni kan tro att jag mådde psykist dåligt en lång tid fram över! Så trösta och stötta din kille nu! Låt honom höra att det han gjorde var helt rett lite nu som då! Så skall du se att han repar sig snart. Men jag förstår honom väldigt bra vad han går igenom.
Tyvärr finns det vissa människor som inte förstår att man kan älska djur lika mycket som en människa. Jag lider för dessa människor för de vet inte vad de missar! Du var inte löjlig jag skulle ha gjort sammma sak! Ingen är löjlig! Dina klasskamrater har bara svårt att fatta på den kärlek som du hade för din lilla Jasmin! Men förstår att du blev irriterad på dem!
Vila i frid lilla Jasmine.
Du värkar ha en sagolik,human och känslig kille! Var tusan hittar man sådana? I Sverige eller?
#14 Skönt att du förstår! Ska allt ta och visa honom detta så han mår bättre. :)
Min kille hittade jag här i Småland, har gått i samma skola som honom i 2 år - utan att se honom! ;o Men han är halvdansk, vet inte om det har nått med saken att göra, haha x) Sen har han inte haft det lätt heller, har gått igenom mycket i sina dagar, otrogen flickvän, besviken pappa, skolan har krabbat, han har diabetes och en massor. Han är min lilla klippa trots allt :)
/Matilda
aww :)
Inte många killar som har intresse för hamstrar. Vilken en du fått!
#16 Jag tror att Wimza och lille Baloo har charmat min kille tillräckligt mycket för att han ska bli lite intresserad, han sitter gärna och lyssnar på när jag tjabbar om genetik ^^ :D
/Matilda
Är ny här på sidan..
Måste bara säga att jag beklagar sorgen. Misste vår lilla Bruno den 18/2-10 och jag grät floder barnen grät o till o med min mamma grät så de som inte kan förstå hur det känns eller inte ens försöka förstå…..ja vad säger man?! Det problemet ligger hos dem. Kärleken till ett djur är starkt.
Måste även få säga att din kille var otroligt stark som gjorde det han gjorde! En stor eloge till honom.
Sannki
#18 Tack för stödet! Jo.. jag tycker det var riktigt modigt gjort..
/Matilda
#19 Åh stackars grabb!
Lider värkligen med honom! Sku han va min son skulle jag ge honom en tröstande kram! Har själv varit med om otrogenhet så jag vet precis hur han känner det! FY TUSAN säger jag! Jag har också fått gå igenom en massa helvete som ex misshandel,våldtäcktsförsök samt pedofileri när jag var liten så…..Jag förstår honom otroligt bra… att han har måsta ha det förbaskar jobbigt! Han kan vara glad nu att han fått en så fin, omtänksam,snäll och tillitsfull tjej nu! 
#20 Tack det värmer verkligen! Ja, men jag har tur som har honom med :D Jag hade ingen aning om att du har vart med om sånt.. det är hemskt att sånt ens ska finnas….
/Matilda
#21 Jo världen kan vara rett så grym och inte alls vara som dans på rosor. Det har jag minsann fått erfara….
#22 Usch..
Tur man har alla djur som gör en glad då! :')
/Matilda