Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 834 ggr
amandapi
0

När kan honan komma upp och leka?

Nu är bebisarna här hemma lite över 4 dygn gammla och imorse när jhag såg att honan var uppe och drack vatten passade jag på att ge henne mer mat och byta vatten. Men hon började genast klättra upp på min arm när jag hade handen där i och ville absolut upp. Tog då upp henne i knät en stund och hon var alldeles sprallig! Inte stressad som jag uppfattade det, utan mer glad och full i bus Glad

La ner henne igen men hon stod och hoppade upp mot luckan och ville vekligen ut igen. Det jag undrar är om man redan nu kan ta upp henne och låta henne springa lite i en sån boll jag har som hon annars fullkomligt älskar? Klarar sig bebisarna utan henne en stund och klarar hon det? Jag vill absolut inte göra något som kan skada henne eller ungarna!

SandyCipper
0

Min hona som har bebisar nu, hon vill komma upp hela tiden , försöker klättra upp på mitt finger och sen uppför armen ^^

Roxie
0

De ska absolut inte lämna buren den första veckan. Helst två. Just för att bebisarna behöver mammans värme, plus att honan kan överge bebisarna om hon hittar annat som är mer intressant (tex leka utanför buren). Låt mamman vara tills dess att bebisarna börjar röra på sig själv.

// Sofia

[iurochskur]
0

Man kan ta upp henne några minuter när bebisarna är ca 10 dagar. Hon behöver lite kel hon med.

Så ta upp henne 2-3 min första dagarna kring dag 10 du.

amandapi
0

ok vad bra, då vet jag!

Tänk vilken tur man har som har så kunniga personer att fråga! Skrattande