Bestämt!
Nu har jag bestämt mig jag ska para min hane med en silvergrå hamster som jag kommer att köpa efter sommaren!
Tror ni att de blir fina färger med Choklad bandad och silvergrå långhår min hamster är korthår och jag vill para min hamster med en lång hår så att jag kan få långhåriga ungar:)
vad tycker ni?
Helst ska man inte blanda korthåriga och långhåriga. Om man nu inte har nån speciell anledning till parningen dvs. Vad vill du ha ut av kullen? Vad är det du strävar efter? Nån speciell färg?
// Sofia

jag vill ha långhåriga.
#2 Om du vill få ut långhåriga så ska du para långhår med långhår. Annars är det chansen att du kommer du få dåliga korthår och dåliga långhår om du parar en korthår med en långhår. Men tror färgerna kommer bli fina ;)..
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Precis som #3 säger.
// Sofia

okej men då tar jag korthåriga ungar! jag vill inte sälja min amiral<3
Tänk på att Amiral är satin, så att du inte parar satin med satin ;)
vad roligt att du ska ta en kull på honom! Hans brorsa Alcazar (han har samma färg som amiral) har fått jättefina ungar, så det blir nog bra :).
Eftersom att Amiral har mycket LH i stamtavlan så kan det gå att para LH med KH, men det kan bli dåligt LH/KH också. I Ingeborgs kull så blev det bara antingen LH eller KH, inga "blandningar". Men jag tror det blir jättebra att para honom med en KH hona.
#6 varför "förstöra" hans fina LH-linje genom att para med KH? Känns ganska onödigt om man inte har en väldigt speciell anledning tycker jag.
// Sofia
#7 Precis, jag sa att det kan gå att para honom med en LH utan att det blir dåliga LH/KH, men jag rekomenderar det inte, pga just det du sa, men var lite otydlig, glömde skriva det :)

Okej men jag vill para han med silvergrå hamster går de bra?
#9 Det går bra, men med en KH isf.
// Sofia

vad betyder LH?
#11 Långhårig
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
#11 Långhårig
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

jaha okeej<3 tack
Har jag förstått det rätt så är din hamster en korthårig choklad satin? Då passar en silvergrå hona jättebra, och helst korthårig. Och hon bör inte vara satin, då satin i dubbel upplaga kan ge tunnhåriga ungar.
Värd på Choklad iFokus
#10 är jag virrig eller menar du verkligen långhårig? tror du menar korthårig va?
Mvh
Mig

jag vill ha långhåriga men nu när ni säger att ma inte kan para LH och KH då kör jag korthåriga när jag ska göra de!
#16 Ja självklart menar jag KH 
// Sofia
#18 Ändrade till det för Att undvika förvirring :)
Värd på Choklad iFokus
#19 Tack :)
// Sofia

:)