Billigaste hamstermaten
Jag funderar på hur man kan få till så billig hamstermat som möjligt. Finns det något märke som säljer billig mat (kanske lösvikt ?) eller sparar man mest pengar på att blanda själv ?
Mvh Ellenfyrkant
Finns ingen bra hamstermat i lösvikt. de som jag råkat på har inte haft extra animaliskt protein.
varför ska du ha billig mat?
Mvh
Mig

#1 Av en simpel anledning, man sparar pengar på det. Kan jag hitta bra och billig mat köper jag hellre det än bra och dyr. Som ÖoB reklamen på tv ungefär.
Mvh Ellenfyrkant
#1 då förstår jag. det besta är väl att köpa typ sådan mat som innehåller allt i en bit, så slipper man köpa till kött och sådant. bara ge det och frukt, billigaste vad jag vet. de vanligaste sorterna är från:, versaele laga, vitakraft och selective…
Mvh
Mig
En hamster kostar inte så mycket i Foder. Det blir oftast billigast att köpa i lösvikt. Här kostar det 39kr/kg men finns säkert lite billigare också, men den billigare maten kanske inte alltid är den bästa heller och behöver kompletteras.
Jag köper en stor säck med 25kg till mina och har den blandningen som bas, sen blandar jag i ärtplattor, puffat ris, puffad majs, nötter, bananchips. cornflakes, gröna och oranga kroketter och kattorrfoder.

Här kostar det 4hg/ =)
Jag kostar häldre på mig lite dyrare mat, blandar själv allt och då blir det ju dyrare. Har dock ingen koll vad det kostar prismäsigt ;)..
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Jag köper Hamster Crispy i 25kg säck (en säck kostar ca 300kr). Och blandar sen i lite annat smått och gott.. Torkad frukt och grönsaker. Kattungefoder och lite sånt gott :)
// Sofia
#7 Oj vad billigt :o Jag fick betala 579kr för en säck på 20kg.. Blev lite dyrt i längden så fick byta.

Jag köper Vitakrafts färdigblandade, ca 24kr/kg :)

#7 Säcken kostar väl ändå nästan 400kr? Vi handlar ju på samma ställe. 379 eller 389 har den legat på de senaste gångerna.
Finns annars ett bra hamsterfoder från Witte-Mollen. En 20-kg säck kostar 1100kr. Någon som tänker testa?
Mina gillade det men det funkar ju inte ekonomiskt.
#10 Kanske den gör :P Kom inte riktigt ihåg, visste att det var nåt på 300 iaf :P
// Sofia
Köper Hamster Nature, 800g för 79:-
Har räckt i tre månader nu. För två hamstrar.
Är inte VitaKraft bra då? näringsmässigt och så menar jag?
#13 beror på vilken sort av vitakraft du väljer.
Mvh
Mig
Jag köper Hamster Crispy 25 kg för 319 kr eller om det var 315 kr 
Jag blandar eget, kmr inte ihåg på pricken vad det kostar men ngt vid 20 - 25kr / kg :)
Mamma köpte en säck med gnagarblandning 25 kg för 350kr ungefär O_o