Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: hälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1222 ggr
Schniigel
0

Vad är det för fel på Snorre? :/

Idag märkte jag att Snorre var alldeless "fettig" i pälsen, han har varit ovanligt ruggig ett tag men nu ser han riktigt hemsk ut.

Hans körtel har varit infekterad men sen försvann det efter att jag tvättat honom dagligen där… Kan det ha något med infektionen att göra?

Jag har bett min granne (som jobbar på djursjukhuset) boka en tid, ska "ändå" dit och vaccinera en av hundarna men jag hoppas inte att jag ska behöva avliva honom men någonting står inte rätt till :/

[iurochskur]
0

Hur gammal är han?

Schniigel
0

Snart ett år

[iurochskur]
0

Ja, det kan vara ett tecken på att han är gammal…min Alfons (1 år i Mars) är lite fettigare än mina yngre. Men jag tror så länge han äter och dricker som han ska så är det ingen fara.

Schniigel
0

Ja jo.. det ser nästan ut som att han har blivit doppad i olja eller nått.. han har även tappat päls och blivit tunnhårig på ryggen

[iurochskur]
0

Samma med Alfons, ser att det är glesare bakom öronen.

Schniigel
0

Ja okej, vill inte att han redan ska bli gammal :/ Finns det något man kan göra för att hjälpa honom eller göra så att det inte blir värre? - han kanske blir en nakenhamster till slut annars hehe

[iurochskur]
0

Aloe vera spray är suveränt för pälsen. Sen kan du ge han vetegrodds olja i gröten ex. för att han ska bli finare/piggare.

BMEXX
0

Men uvva, min är ungefär samma ålder :S

De får ju inte bli gubbar än!

// Pabblo

Schniigel
0

Näe det känns som att jag köpte honom igår!

BMEXX
0

MHM! aja inga tecken än, men ska komma i håg de där som #7 sa.

Lycka till med din, och hoppas att det bara är ålderstecken:)

// Pabblo

Schniigel
0

7# Okej :) Det ska jag ut och köpa!

[iurochskur]
0

#11 Djurmagazinet säljer båda sakerna.

Schniigel
0

Tack! Har en kompis som jobbar där så jag kan be henne ta hem till mig!