Vilken hamster gör cirkeln fulländad?
Har ni någon/några speciella hamstrar som ni drömmer om till er avel eller kanske bara som sällskap?
Själv vill jag ha två Robbepojkar, två kinesiska och två Campbells till och sen är jag helt nöjd ;P
Men jag har inte hittat några som uppnått kraven än så jag "nöjer" mig med dom jag har än så länge haha

Den hamster som jag känner att jag "saknar" är en b.ö sobel d.s hona.
Men jag har krav….jag ska ha fött upp henne själv.
Det jag vill ha framför allt just nu är en b.ö silvergrå hona/hane. :)
// Sofia

#2 Men en sån är ju på gång ju…skulle du få flera så vete fasen om jag inte står utanför din ytterdörr.
Inom robbe aveln hos mig har jag inte hittat "den där speciela hanen" och letar efter den "perfekta" (perfekta igenom mina kreterier) agouti hanen med lite mörkare och ljupare orange/sand/brun färg
. Men annars vill jag ha en flock på 4-7 roborovski hanar i ett stort akvarium (som jag tror det blir nu till våren/sommaren om jag hmm hittar några personer som har ungar nästan samtidigt).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Jag skulle vilja ha guldhamstrar först och främst, en lh sö Creme hona, och någon form av Silvergrå, lh hona/hane :)
Och robbar.. 
Ohh om man får drömma så skulle det nog bli avel på skp så det bara sprutar om det. Eller DS! Men antar att jag få ta nå enklare färger till min första kull;P
Listan på andra djur är lååååång!
// Pabblo
#3 Vi får hoppas på många! Hon är riktigt tjockis!
// Sofia
Har många önskefärger.
Bland annat silvermink, koppar ds, champagne etc.
Då till sällskap.
Till aveln vit bö, vit sö mö och carame i lh satin.

#8 Åh, en koppar d.s måste ju vara vacker. Eller varför inte en koppar umb d.s?
Två Husky Pojkar hade verkligen inte suttit fel…
En långhårig choklad hane till sällskap, då jag inte avlar(har iof haft en kull)
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Två små flockar med robbar vill jag verkligen ha! En med pojkar o en med flickor!
Stora akvarium ska de vara i, minst 1m långa och 40 cm djupa. Japp, det e målet just nu!
En riktigt, riktigt snygg sg umb kh satin hona vore inte helt fel heller… :P
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
#11 glömde säga att hamstern får gärna vara satin också…
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Jag vill ha kinesisk dvärghamster.
Jag har alltid velat ha en svart/silversvart d.s, och äntligen sker det! ;D Mini Totte ska bli min
:D:D Ananrs så har jag alltid velat ha en silverchoklad bandad (sällskap) :D
till avel vill jag ha silversobel b.ö och silversobel :D alla LH såklart, men inte fel med rex och satin på nån av dem :D Finns så mycket man vill ha! :) Sen vill jag ha en liten flock på 4 robb-killar i ett akvarium! :) Men det blir inte förens jag flyttar hemifrån :)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
jag vill ha en kopparfärgad guldhamster och fler vintervita dvärghamstrar, så jag kan avla på de jag har, som inte vill, med varandra.
Mvh
Mig
Två Campbella, en Black och en Agouti….
Två Kinesiska, En DS och en Agouti (skulle vilka ha en vit men dom finns tydligen inte i Sverige)
Två Robbe pojkar till mina flickor!
Sen så har jag varken haft tid, råd eller ork till flera haha ;)
skulle väldigt gärna skaffa robbar igen(a)
eller en silvergrå satin lh hane:P fast det lär inte bli någon ny hamster på ett tag räker bra med Allien:)<3
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Då dottern ska få hamster har jag förståss sett en del färger och typ av utsende det var 3 färgad hona jag såg en sköldpadda och svart med vitt och sen dväghamster för de är grymt små o söta :) Så jag kommer någ skaffa mig hamster med sen nån gång 
#9 Är det jag som är helt ute och cyklar eller.. koppar är väl umb då dess genotyp är eebbppUu.
En riktigt mustig koppar eller mink, korthårig förstås.

#29 Hoppsan, jag tänkte på rost umb såklart.