Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 992 ggr
[Sandraaa]
0

Ingen parning?

Jag har en hane och hona här hemma, båda är 5 snart 6 månader. Tänkte ta en kull på dom, honan brunstar idag, hon stelnar till och står still när man klappar henne över ryggen, hanen var framme och luktade/slickade på henne och där bak men sen har han inget mer intresse. Jag har aldrig tagit en kull på hamstrar förut så ni får gärna ge tips hur man går tillväga. Jag har låtit dom träffas i min säng nu, honan accepterar hanen men det är han som inte har intresse för henne. Någon som har förslag på vad det kan bero på?

[Sandraaa]
0

putt

[MissDiss]
0

Vad är det för färger? *nyfiken*

Det finns jätte mycket artiklar på sidan så du kan ju kika om du hittar något där. :)

[Sandraaa]
0

Mamman är silvergrå och pappan är offwhite :)

nello4ever
0

Hon kanske inte högbrunstar än, är inte säker;)

[Sandraaa]
0

Nej jag misstänkte att det kunde vara något sånt, men hon ställer ju upp sig nu..

[MissDiss]
0

Tror att det kan vara för tidigt annars. Mina brukar para sig runt 20:30-22:00. De är ju trots allt nattdjur :)

Royalz
0

Ställer hon upp sig så är hon i högbrunst, tiden har ingen betydelse även fast det är vanligast på kvällen. Hur gammal är hanen? Han kanske är för ung för att förstå vad han ska göra? Annars finns det hanar som är "trögstartade" som det dröjer ett tag innan dom förstår vad dom ska göra :)

[Sandraaa]
0

Hon ställer upp sig, jag tänkte om dom kanske hade en förbrunst och kanske brunstar mer på kvällen.
Hanen är 5 månader, han kanske är en trögstartare då, för han slickade väldigt mycket där bak på henne men sen gick han bara därifrån.

En fråga till, hur länge ska man låta dom vara tillsammans innan dom parar sig? Nu har ju jag haft dom på sängen men när de inte visat något intresse för varandra så har jag satt dom i sina burar igen.

MartaEvelina
0

dom kanske inte bara gillar varandra?

BMEXX
0

Han kanske är lagt åt andra hållet?;)

Hehe nejdå men prova en gång till och se hur det går.

// Pabblo

[Sandraaa]
0

Dom verkade inte ha något emot varandra, dom nosade på varandra och när han luktade henne där bak så ställde hon upp sig.

Haha kan ju börja tro det.
Jaa jag får se, annars är det ju bara testa om några dagar igen.