burunderlag
vilket Bottenmaterial ska jag ha?
spån dammar och gör det inte det så är den sorten hård och vass.
Toalätt luktar och är då inte bra för hamstern.
Sand dammar
jord har jag inte provat, men det dammar väl?
torv, vet jag inte var jag får tag på i småpåsar här omkring.
papper?
tygflis?
Ge mig andra förslag som kan funka. ska städa buren i morgon och måste då veta vad jag ska lägga in.
finns det ingen mjuk kattsand att använda?
Mvh
Mig
Jag använder toalätt och spån (har aldrig känt att det är vasst) blandat, då dammar det inte lika mycket och dom kan gräva utan att det ramlar ihop och toalätten gör så att kisset suger upp och spånet så att det blir mjuk.. Men har aldrig kännt att varken spån eller toalätt luktar. Men om du inte tycker om spån eller toalätt så skulle jag prova jord eller torv (torv går nog bara att få tag i stora) för jord borde inte damma och hamstern borde nog tycka det är roligt att gräva i det.
Använd inte kattsand, dels för att det är för hårt på att gå på och dom flästa kattsanderna är klumpbildande och om hamstern äter upp det så kommer den må ganska dåligt sen.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#1 jo kattsand som är hårt funkar inte, men tänkte på mjukt icke klumpbildande.
Mvh
Mig
Aspflis/spån är faktist ganska mjukt dammar inte o luktar gott
Aspflis är det bästa enligt mig. Dammar inget alls, mjukt att gå på och dessutom snyggt!
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/
#4 vart får du tag på det? ;D
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
Bromma zoo. Har 100-liters påsar. SÅåååå värt att ha alltså! Det luktar ingenting! Och så är det väldigt snyggt ^^
Finns nog på de flesta lite större zoo-affärer men annars så kan man säkert be dem att beställa in =)
// Emmily
Kan man ha Torv? Det får jag tag på billigt isf ett stort släp kosta 100kr :D så 3 säckar blir ju iaf 100kr max
Det är kanske lite mkt damm i det? Jag vet inte… känns som att det lätt blir lite… lerigt? Det är säkert jättekul att gräva i!
Jag skulle nog inte ha det iaf men det är säkert inte skadligt för hampisen.
// Emmily
#6 Ahaa ;D Har tyvärr inte hittat det på nått ställe här i växjö, surt :( Men ska se om inte någon av dem kan beställa in! :)
/Matilda
"Never give up on something you can't go a day without thinking about."
#7: Jag har testat torv till hamstrarna förut och de älskade det!
Brukar använda det till kaninerna sommartid också.
Dock bör man kosta på det lite dyrare märket, som jag har för mig har grön plast om man köper på granngården.
Den billigare dammar en del, så då får man se till att spraya med blomspruta för Att undvika.
STL-strö är ett material som jag tycker funkar bra, förutsatt att hamstrarna inte kissar i ströet utan i toaskål/låda.
Hampaströ och alspån finns också…
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
#9 foderbilen.se har det mesta till djuren, och dom kör hem för 19 kr i frakt! Är ju superbilligt. Slipper bära tungt…………Tänk alla som har många katter hur mycket kattsand dom måste bära hem.
10, det är denna dyra jag fick köpa billigt med det var innan den vart inplastad. Jag hade en dammallergisk häst o fick strö en stor ligghall med det vart rätt många kärror. Men kanon bra suger upp bra o luktar inte dammar inte. Men då har man lite anorlunda man vattnar det till hästar för att ha en gämn bädd som blir lite hårdare kan man säga. Så kan man inte göra till en hamster :P

Jag andvänder aspflis och tycker det är det bästa!
Det dammar inget alls, mjukt att gå på och dessutom väldigt fint, och luktar gott! :D
jag använde alspån och beechwood innan och det var lite för hårt tycker jag. annars bra.
någon som provat cederspån eller hur det stavas?
Mvh
Mig