Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: avelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 576 ggr
amandapi
0

Hur lyckas ni se ungarna??

Natten till idag föddes det en kull här hemma hos mig Glad

Smög in imorse i  rummet där buren står och lyssnade och hörde ett litet pip. Sen har jag varit på jobbet hela dagen och nu så ställde jag in lite mat till honan, tyst som en mus smög jag Tungan ute Men hon kom upp på en gång och såg så slank och fin ut Flört Hon mumsade glatt på maten och samlade på sig lite i kinderna.

Men nu till min fråga: Jag vet att det är många som lyckats räkna bebisarna redan första dygnet, hur har ni gjort då? För man får väl inte röra boet? Eller är det bara det att man inte får röra boet med händerna så det luktar mig om det sen? För som det var nu såg jag verkligen inte ett skvatt förutom att pappret rörde sig lite och att det sen pep därifrån när mamman gick in igen.

Jag är ju såååå nyfiken men vill absolut inte riskera något alls, men när kan man ta sig en titt i boet?

[iurochskur]
0

Jag räknar inte bebisarna förrän ett par dagar senare…

amandapi
0

#1 okej, ja det lät mer vettigt Glad Hur gör du då? Petar undan lite papper från boet så du kan se ?

[iurochskur]
0

Ja, medan mamman äter lite gott man atäller in i buren så passar man på lite snabbt att kika. Men var lyhörd på honan så hon inte stör sig på det.

amandapi
0

okej, kan jag då peta undan lite av pappret för annars kmmer jag inte kunna se nåt, hon har byggt ett jättefint torn SkrattandeFlört

Royalz
0

Peta inte med fingrarna bara utan använd en sked eller liknande så det inte blir din doft i boet.