Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1062 ggr
amandapi
0

det pep i boet!

Honan Diddi här hemma var beräknad att få en kull inatt, och hon har varit helt ostörd i ett eget rum hela igår. Imorse öppnade jag försiktigt dörren och hörde ett pip från boet Skrattande

Men jag stängde dörren genast, vill absolut inte störa nu även fast jag är såååå nyfiken Flört

Hoppas bara allt är okej med honan, men inte ska jag väl störa henne där i boet nu för att kolla det?

BMEXX
0

Kan ju titta lite i förbifarten om honan är och dricker eller nå:P men inte större och röra.

Grattis till kullen!

// Pabblo

Dieseldoris
0

Grattis till kullen! :)

BMEXX
0

störa* :P

// Pabblo

Be-Bopz
0

Passa på att titta när du gör dina vanliga saker i buren, byter vatten eller byter i lådan, ger grönsaker osv.

Sigriiid
0

Åh vad kul med bebisar!! =)

Jag brukar ta ett snabbt kort på bebisarna medan mamma hamster får ngt gott att äta och så kikar jag på bilden i datorn sen och räknar ungar. Alltid lika kul =)

Men kan du så är det bra om du låter dem vara. Men som sagt, man e ju dödligt nyfiken på hur många de blev och hur de ser ut om det nu e första kullen =)

// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Be-Bopz
0

Jag är ju själv emot detta med att ta bilder, men jag tror man gott kan ta en kik när mamma äter eller så kan man ta upp henne en snabbis om hon vill det, mina honor brukar vilja komma upp för en liten gosestund och då passar vi på att ta en snabb koll i boet, jag eller sambon.

amandapi
0

nej kort vill jag inte ta, är rädd att blixten ska skrämma henne elller bebisarna.

Ja hon har varit uppe och ätit ialla fall, och hon verkade pigg och glad Glad Hon åt lite mat och gick runt och sträckte på sig lite i buren innan hon gick in i boet igen!

Alla verkar ju tycka så olika om hur man kan göra, visa tycker man kan kika in i boet (måste ju menas att man puttar bort lite av pappret så man ser nåt) medans vissa inte alls tror på att kika i boet.. Man vet ju inte riktigt hur man ska göra, man får många bra råd av alla Obestämd

Men är det OK att klappa honan och ta upp henne om hon vill.. provade inte det ens nu, men hon verkade lika nyfiken som alltid och stod och tittade ut genom buren på mig Skrattande

Roxie
0

#7 Det är OK att klappa och gosa lite med honan. Men absolut ingen lång stund.
Om du är osäker på hur hon skulle reagera om du pillade bort lite papper vid boet, så kan du alltid röra med fingrarna i toalett-sanden, för att få mammans lukt på fingrarna innan du rör i boet.

// Sofia

amandapi
0

Ja jag får se hur jag gör med att klappa och ta upp henne. Men just nu verkar hon vilja spendera varje sekund i boet så då får hon göra det Skrattande