Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1216 ggr
alexandraaa
0

Hjälp min dvärghamster! ;<

Köpte en Sibirisk dvärghamster på 5-6 veckor i fredags i djuraffär. När jag kom hem släppte jag in honom i buren och efter ett tag märkte jag att han började klia sig, ganska mycket. Men det var inte mer än så jag reagerade. Idag kollade jag dock igenom pälsen och upptäckte rodnad vid nacken och neråt. Det är också tunnare päls där. Är det någon som har råkat ut för liknande, eller kan veta vad detta är?

SandyCipper
0

Ring om råd från veterinär

Karizma
0

Jag hade även med kontaktat djurbutiken du köpte denna av, låter som nån allergi.

Mexxie
0

Skabb.

Tyvärr.

Anledningen till varför djuraffärer är dumma i huvudet och jag aldrig köper därifrån.

UlrikaD
0

Av en del djuraffäre får man inte bara djuret man köpte med sig hem. Utan en del kvalster-djur också.

Kan vara så att det är parasiter det handlar om och då behöver hamstern medicin.

alexandraaa
0

Tack för alla svar, ska kontakta veterinär imorgon samt ringa djuraffären jag köpte honom ifrån.

Karizma
0

5, Jag hade krävt att djuraffären betala vetkostnad samt medicin mot detta. Sen bör de sanera i affären för slippa detta på resen o vidare även behandla de djur de har. Bra att veta detta phu tur man inte köper en får affären.,

SandyCipper
0

Alla djuraffärer är faktist inte sådana, har köpt nästan alla mina från samma - och dom har inte alls haft några problem med detta.

91Marran
0

#3 ok skaffa en lag så att inga besökare får komma i närheten av djuren, för det är besökarna som drar dit kvalsterna! sedan de djuraffärer som tar in djur från uppfödare brukar få med sig därifrån.

Mvh
Mig