Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 3816 ggr
Odette
0

Parning Dove + Cinnamon skp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår, den 16 februari parade sig Apollo, (dove satin Långhår) med Royalz Hearts on Fire (cinnamon skp/vit, Korthår)

Så förhoppningsvis dyker det upp lite dove och cinnamon bäbbar här snart! Det är beräknat kring den 4 Mars om det tog vill säga Skrattande

Kan även dyka upp svart, sen blir ju ungarna Satin och icke satin- korthår samt ev. långhår. Jag hoppas på en riktigt fin skp hona till mig! Flört

"ååh du är så söt min lilla snutte gurka!"
"jaja, gör det du ska nu.."

(Vem säger vad ..? ;)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Royalz
0

Oj, har du redan parat henne! Hon är inte ens 3 månader gammal.

Mexxie
0

Lite tidigt tycker jag.

Hon är inte ens tre månader.

Tinwe
0

Åh! :D Spännande! :) Vad tiden går fort! ;o

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Odette
0

#1 du har ju rätt.. känner mig dummare än tåget nu- men jag var hundra på att hon var född 29 september. Vart fick jag det ifrån, i såna fall hade hon ju snart varit 5 mån men då stämmer det ju inte ! Jag som dubbelkollat å räknat månader på fingrarna å ändå blev de så fel.. Hmm, då får vi vänta å se, å kanske hoppas på att det nu Inte tog. Så surt, blir så arg på mig själv nu bara! hur klantig får man bli… >_<

_

Tinwe
0

#4 Jag funderade på det, då min lilla tös ur Royalz G-kull blev nyss 4 månader. Men alla gör fel, det är ju trots allt människor vi är och inga gudar.. Men hon ser ut att ha bra hull, om det skulle vara så att det tog så tror jag ärligt talat att hon klarar det. :)

/Matilda

Odette
0

#5 tack, de orden värmde.. det är nog ingen större fara om hon nu får ungar, det tror jag inte. Är väldigt noga med vad jag ger dem för mat osv. Men fatta magknipen, att man KAN göra såna misstag. Verkligen första gången, visste inte att det var möjligt. Är så förvånad själv att jag knappt kan tro det.. men är nog sista gången jag gör ett sånt misstag. Men finns ju inte så mycket att göra åt det nu, det är verkligen världens goaste tjej alltså..

_

[iurochskur]
0

Ja, är dom födda 29/11 förra året så är hon ju bara drygt 2 ½ månad gammal….Faktiskt trodde jag att man kollade upp i stamtavlan innan man parade.

Visst kan man begå misstag, men inte missa hela 2 ½ månads väntetid att para. Man vet väl med sig om man nyligen köpt en hona som varit 4 veckor…?

Jaja, jag hoppas för honans skull att hon inte får några komplikationer.

SandyCipper
0

Alla gör misstag, jag skilde pappan från mamman för sent så dom fick en till kull .__. och mamman är ung,!

Vart bor du? Ifall man blir intresserad av en hamster, hehe ;)

Odette
0

Jag håller med iurochskur helt och hållet. Det är inte acceptabelt å göra såna här missar, det existerar fan inte i min Värld! Jag tar på mig hela skulden, ingen annan har något i det att göra. Jag får stå för det. För det finns ingen ursäkt, sjukt jevla klantigt. Kunde jag inte ha läst en extra gång på Sofias hemsida?? Gjorde visst inte det utan litade på min egen hemsida, å där har jag uppenbarligen varit på månen. Har ingen stamtavla på henne än, + att jag inte fick hem henne på direkten utan hon bodde hos min syster 1 månad innan jag fick hem henne så det kanske var där det skapades troll i mitt huvud. Jag vet inte, men vilket fall som helst så har ju uppfödaren de rätta uppgifterna på sin hemsida så. Ja jag vet, "alla gör misstag". Men inte Såna här misstag. Det finns inte.

nu ska jag gräva ner mig.

_

Be-Bopz
0

Oj ! jag tänker inte skälla på dig, du mår antagligen dåligt som det är men jag hoppas verkligen att det går bra för din hona och att hon verkligen klarar av detta. Tråkig läsning i vilket fall som helst…..

[iurochskur]
0

#9 Var inte så jag menade….att du borde gräva ner dig. Förlåt.

Vad jag menade är att om man inte har klart för sig när honan är född så är det bra och fråga uppfödaren eller kolla dennes hemsida.

Alla kan göra misstag, och du har väl lärt dig nåt utav detta.

Du för med dig ett budskap här: Kolla stamtavlan och födelsedatumet noga innan ni parar. Bättre att dubbelkolla!

Kram!

Odette
0

Ja, ni har så rätt så rätt.. å jag som själv suttit å retat mig på folk ibland som tabbat sig, man fattar inte att de inte har bättre koll än så.. å så gör jag det själv.

Jag har lärt mig, tro mig. Å jag hoppas verkligen andra tar åt sig det också, att det spelar ingen roll om man är hundra på en sak- kolla upp det ordentligt oavsett. Usch va ja skäms.. Ska verkligen hålla koll på lilla flickan, vi får hoppas det inte tog så hon får växa på sig lill Snorkis.. :'(

Jag ligger fortfarande lite nergrävd, men inte pga av er, ta inte åt er, jag kippar efter luft lite diskret under jorden tills jag kan se mig själv i spegeln igen.. då kommer jag upp ur jorden.. tack för kramen iaf. Jag förtjänar den inte, men ändå. Ni verkar ha vett att inte klampa på en som redan ligger.. det trodde jag inte, skulle inte va lika förstående själv tror jag .. all cred till er!

_

[iurochskur]
0

#12 Du ska se att det ordnar sig…se bara till att göda henne lite innan förlossning.

Tinwe
0

#12 Men vi vet ju att du är ansvarsfull och vill dina hampisar allt väl! Känner inte för att klaga på andra som gör fel, det ger mig inget… Bara massa tjabb och gnabb. Sen såg jag redan att du hade fattat och man märkte ju hur otroligt ledsen du är osv, det får en att lixom inte känna behovet av att "läxa upp".

Kram!

/Matilda

Roxie
0

Alla kan göra fel! Du ska nog se att det går bra, som en annan skrev så har hon ju fint hull, så det ska nog inte vara några problem. Får vi absolut hoppas! Du får göda henne ordentligt nu så hon lägger på sig ytterligare :)
Kram på dig!

// Sofia

Be-Bopz
0

Det vi inte får glömma är faktist jordbruksverkets regler, inte ens de rek parning så tidigt… Sen har vi som sagt shf:s egena rek, inga regler dock men ändå rek.

Tinwe
0

#16 Absolut! Vi alla kan ju ta lära av situationen :)

/Matilda

Mexxie
0

ah, nu får jag skuldkänslor, odette…… :(

Alltså det gör ingenting.

Hade hon bott i det vilda hade hon säkert redan haft en kull ungar nu.

Det ordnar sig, och jag hoppas att vi iallafall får fina bebb-bilder här sen!

nello4ever
0

Vill lägga ett spår så jag får reda på hur det går!

Mistletoes
0

Ville bara skicka in en blänkare att det inte kan komma svart i den kombon - alla ungar blir rödögda ;)

Trist att du missade på hennes ålder, men nu har du (och förhoppningsvis många andra) lärt sig av det misstaget.
Får hoppas allt går bra för din hona.

MariaD
0

Rödögda, eller med rubin färgade ögon?

Mistletoes
0

Rödögda, genen pp menar jag =) (cinnamon, dove, rö creme, mink osv osv)

Rubinögda finns inte i Sverige längre, vet inte ens om den genen finns kvar överhuvudtaget?

När vi pratar om "rubinglans" i ögonen, är det hamstrarnas vit-teckning som spelar in - altså ingen egen ögonfärg =)

MariaD
0

Har Dove röda ögon? För mig är det rubin färgade ögon Flört Jämför med kaniner och där skulle dom i alla fall vara rubinögda.

Royalz
0

#23 Dove är rödögd men färgen mörknar med åldern :)

MariaD
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Odette, såg att du ville ha en liten skp. "Kan" inte just skp, men hittade en dove skp på zoo som jag bara var tvungen att köpa, vad tycker du om henne?

[iurochskur]
0

#25 Läcker!!

Mistletoes
0

Ja dove har röda ögon =) Dock mörknar dom med åldern.
Samma på cinnamon o alla andra. Tycker det bara är på vita djur som det syns livet ut.

Superläcker dove skp/vit du hittat! Älskar skp på dove -blir sån härlig kontrast!

Tinwe
0

#25 Nämen vilken snygging! ;o :D

/Matilda