SNABBT SVAR
Vad ska jag göra ? Min hamster krampar , rosslar när han andas och fnyser/hostar till! Detta kom väldigt plötsligt :( Han lider, jag ser det !! Snälla nån som vet vad jag ska göra ?
Hälsningar Vemsan
Ta honom till veterinär men det är gansa sent nu, Men om han klarar sig till i morgon ta honom/henne till veterinär i morgon! Försök göra det fint för din hamster ikväll så den har det bra. Hoppas det går bra
//Anna
Tack ! Hoppas han klarar sej tills i morgon
Hälsningar Vemsan
just nu flåsar han och det ser ut som att han inte får någon luft, nästan som att han har satt något i halsen, men han får ju inga stora matbitar och äter inget annorlunda än förut
Hälsningar Vemsan
men ååh :( Dom brukar vara så innan dom somnar in :( Det kanske är dax för honom =( Det är inget kul alls, Hoppas ändå att han klarar sig. tycker jätte synd om dig och din hamster :'(
Usch :( verkligen trist att han får somna in såhär, han verkar helt förvirrad. Min förra hamster(2 år gammal) bara la sej, somnade, vaknade inte. Hoppas att Tudor klarar sej trots allt <3
Hälsningar Vemsan
Ja hoppas han klarar sig. Hur gammal är han?
Det är hemskt att se dom andas så, men tänk bara på att det är bättre för honom att somna in så får man leka med alla andra små hamstrar. Hoppas ändå att han klarar sig, man vill ju inte förlora sin vän.
han blev 1 år i september så han är ca 1½ år. Jo precis :/
Hälsningar Vemsan
usch då, om han klarar sig så ta han till vet imorgon.
Tyvärr så kan det ju hända oväntade saker med våra små liv vi inte kan hjälpa, men se till att han har det bra ikväll, så håller vi alla tummarna för att det bara är nåt "tillfälligt".

usch:( Hur gick det?
Det låter som slutkanten, tyvärr.
Alla börjar och slutar sina liv någongång, det är något man måste ha i åtanke varje gång man köper ett djur.
Hur gick det klarade den lilla påsen sig?
Ja hur gick det med honom?
putt.. hur gick det?

Hur gick det?! :o

Vill veta hur det gick verkade inte särskilt kul:(
hur gick det?:(
Stå på dig,annars gör någon annan det
www.nouw.se/fuckingfuckface
hur har det gått ?????????????????

ja hur har det gått för lill hamstern?!
min hamster fick det, ingen positiv utgång för den, men hoppas att din klarar sig.
Mvh
Mig
HAN LEVER :D När jag vaknade i Torsdags så andades han ganska snabbt när han sov, men jag avvaktade lite och tog ut honom när han vaknade, och då var han som vanligt!! Och igår och idag är han också som vanligt :D Asså guuud!! Jag undrar verkligen vad det var som hände med honom :O
förlåt att ni fick vänta så länge på svar
Hälsningar Vemsan
Vilken tur!
men vad tror tu va felet?
Jag misstänker spån i nosen , men jag vet faktiskt inte :O
Hälsningar Vemsan
Vår förra hamster "Mr Jiingels" va förlamad en dag när ha vaknade. men ville fort äta men mest dricka. Låg hela tiden i våran famn och flämtade och ibland krampade. Vi väntade hela natten och trodde han närsom skulle ta sitt sista andetag. Men efter ca 7 tim började han piggna till och gå runt igen. Åt och drack själv och börja fixa sovplatsen och så. Det som hände efter "anfallet" va att han ibland glömde gå på toa men annars allt som vanligt.
3 mån senare hände det igen och då visa han tecken på aggressivitet å vi beslutade att åka och ta bort vår vän. Det finns inge svårare än att ta ett sånt beslut…
Jag tror att han fick en blödning el så.
Oj, gu vad roligt att han klarade sig :D Men håll ett öga på honom så det inte händer igen.
Vad är det för spån du använder. För sånt hård pressat som man kan köpa i matbutiker det är mest bara damm inget bra för nos och hals. Jag köper lite grovare som en djuraffär gör själv. Bara lite damm i botten och det undviker jag att använda. Annars kan man prova byta till papperspellets (toalett tror jag att det heter, finns andra märken)
ooh är jätte glad för dig och din hamster att han klarade sig :D
Djur kan ju få epileptiska anfall, hundar vet jag att kan få det när de blir äldre. Hanstrar tror jag att även de kan få epiletiska anfall. Då kan de bli rett oroliga. Flämta och flåsa samt skaka våldsamt. Pluss att de blir förlamade i några minuter.Människor kan slå sig totalt om de står eller sitter när de får svåra anfall eftersom benen ger vika Djur de repar sig nog innom 10-30 minuter oftast! För oss människor kan ett anfall vara mellan 3-10 min och kan stå på benen ganska strax efter att anfallet slutat,för djur kan det ta lite längre ibland. Har det inte gott om innom tio minuter(människa) skall man ringa ambulans. Kan ju vara om han fick ett epileptisk anfall. Så jag tycker som de övriga att du skall hålla ett öga på honom. Men det var ju roligt att höra att han klarade sig ifall det inte var ett epileptisk anfall han hade. Har själv haft epilepsi och vet exact hur djur som får epileptiska kramper känner sig. Finns olika slags anfall. Vissa skakar enormt flåsar och dräglar och kan till och med hålla andan andra som jag blir frånvarande,totalt borta, skakar men inte våldsamt darrar kaske man skulle kunna kalla det. Men det är inte så farligt som de ser ut. Medicinering behövs dock för att minska anfallen pådjur och ävan oss människor. Epilepsi är ytterst sällan dödlig. Att någon dör i epilepsi är ytterst ovanligt 1-1miljon skulle jag tro.
Skall tillägga att min epilepsi har växt bort! Har inte haft något anfall på 12 år.
#23: oj :O hoppas verkligen inte att det händer igen
#24: Jag använder också grövre spån som kommer ifrån en djuraffär, men det kan ju endå smula sig på nåt sätt :/ Och jag har testat toa lätt strö, men det funkar inte eftersom han vill gräva otroligt mkt och greja :P
#25: det skulle nog mycket möjligt kunna vara så, men det höll på i ca 4 timmar. Trodde helt ärligt att han skulle kolapsa vilken sekund som helst :O
Hälsningar Vemsan
#26 Jag har alldrig sett en hamster få epileptisk anfall. Men om det tog nästan 30 minuter innan min dåvarande sambos hund kom på fötterna så kan man ju undra om det skulle ta längre för ett mindre djur
. Tja, jag vet inte men den tagen slog mig… Håller tummarna att du får ha din gammla gubbe ett tag till…
Naaaa så pluttig

Vad han är söt lilla Tudor…