Hamster iFokus

Hamster

Etikettbildtråd
Läst 1733 ggr
[MissDiss]
0

Nykomling igen O_o

Haha, nu fick jag hem ytterligare en hamster tös :D

En silvergrå kh tjej. Ligger och myser i min ficka nu ^^

Ingen aning om hur gammal hon är, min kusin som jag fick henne av sa runt ett år kanske. Men hon är så sjukt liten! :')

Bilder kommer ^^'

[MissDiss]
0

Stackarn var ju misskött och jätte mager :(

[MissDiss]
0

Hur kan man som målsman tillåta en 7 åring att ha en hamster som hon inte orkar bry sig om? Hon har inte fått buren städat på säkert 4 månader minst! Hon har ingen mage och de tror att hon är strax över ett år!!! Hur f*n kan man?! Jag blir f*n gråtfärdig. Hon fick bädda med skrivpapper och det hon hade på botten var bara en jäkla tidningsomslag!!! Under den var det säkert minst 3mm tjockt lager fasttorkat piss!!! Fy f*n säger jag bara!

BMEXX
0

Men uvva! Tur hon fick komma till dig då! Ta hand om henne ordentligt och ge henne en puss från mig :D

// Pabblo

Kalashnivik
0

Ja det är ju helt sjukt! Om ens Jä*la unge inte kan ta hand om sitt djur så får man se till att hon gör det, och om hon inte gör det så är det ju förälderns ansvar att sköta om djuret!!

Tinwe
0

Det där är ju bara helt fel utav målsman att hålla på sådär! Djurplågeri är vad det är! Tur att du fick tag på den lilla tösen, hon kommer få det mkt bättre nu.. <3

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

[MissDiss]
0

Ja! Jag är så glad att min kusin, som är 8 år, tog tag i det själv och lämnade över henne hit.

Tinwe
0

#6 Det var bra gjort! :)

/Matilda

"Never give up on something you can't go a day without thinking about."

Imasy
0

Låter ju som att den lilla tjejen är förståndigare än sina föräldrar må jag säga. Inget barn ska ha 100 % ansvar över ett djur, det ligger alltid på föräldrarnas ansvar att se till att de får rätt skötsel.

Hoppas lilla hampisen "kryar på sig" nu :)

[MissDiss]
0

Tydligen ska min kusins syrra också langa upp sin antagligen minst lika misskötta hamster hit. Så jag väntar tydligen på en till. Då har jag 16 hamstrar sen O_o

UlrikaD
0

Alltid lika tragiskt när folk missköter sina djur.

Men vad säger dina föräldrar nu då? Såg att du har ute annons på råttor pga att du har för mycket djur samt din lillasysters allergi.

Bara så du inte tar på dig för mycket och måste omplacera allihopa sen istället.

Hoppas hampisen kryar på sig snart iallafall!

Mexxie
0

#9 Du kanske kan göda dem lite, få de att bli "normala" eller vad man ska säga  och sen omplacera?

Skulle gärna ta emot dom om det inte var så att jag inte får för mamma :/

[MissDiss]
0

#10 Mamma som sa att jag skulle ta emot dem från början. Hamstrarna reagerar hon inte alls på. Men råttorna är lite mer allergi varning. Skulle inte ta hem fler om mamma sagt nej så.

Mexxie
0

#12 Jaha, okej.

Men om du behöver omplacera dom sen, så kan du ju iallafall PMa mig så kan jag tjata lite bara.

SandyCipper
0

Säger samma som #13 ;)

Mexxie
0

#14 Vi kan få en var :D

SandyCipper
0

#15, Hehe ;)

UlrikaD
0

#12 Jättebra ju!

Karizma
0

Jag fattar inte vinken heller med skaffa djur till sina barn OM man inte lägger själv ner möda o ta reda på fakta om djuret samt har ögonen på dom. Jag tycker att städning samt just rätt Foder är föräldrarnas ansvar att sen barnet få ge mat o städa (då med uppsikt=) ) jag lär grajja jag med med dotterns hamster haha ser ju fram att ha en liten plutt jag med :D

[Sniff]
0

Oj! Stackars hamstrar<3

[MissDiss]
0

Haha det får nog bli liiite fler som får hjälpa till, har nämligen 15 hamstrar nu tror jag :O

Mexxie
0

#20 men jag har redan sagt att om du bestämmer dig för att omplacera dom igen så kan jag tjata på min mamma. Hon brukar funka om jag säger att de är ca. 1 år, och att de bara lever en månad till eller så :P

[Next]
0

#21 jag sa också så om mina som jag tog hand om, som var 2 år och 2 månader. Jag har nu haft dem i ca ett år! :D Fast honan dog för 3 veckor sen, men hanen är ca 3 år och 2 månader nu :)

Mexxie
0

#22 Jisses! Men jag vet att de lever 2-3 år, men inte min mamma^^
Därför kan man dra en vit lögn :)

[MissDiss]
0

Tack alla ^^