Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 991 ggr
MartaEvelina
0

Färg Hona?

Om ett år ungeför eller ett halvår ska jag skaffa en tjej åt min hamster och sen ska jag få några kullar som jag vill ha eller ska jag sälja dom men iallafall vilken färg tror ni passar bäst att avla med.

Om min kille är choklad bandad?

UlrikaD
0

Det beror ju helt på vad för färger du är intresserad av att få fram. Dock ska du inte blanda in någon créme-baserad färg med din choklad. Inte heller en bandad hona. Men svartbaserat eller vilttecknade kan du ju använda.

Sen om du vet vad som ligger bakom din hane, respektive vad som sedan ligger bakom honan kan du mycket lättare räkna ut vad som kommer att komma i kullen. Och vad du ska söka efter när du letar hona.

Här är en artikel som ligger här på hamster om just färger ifall du inte redan har läst den.

http://hamster.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=687300dd-12b2-4b49-91f3-bf6957a0d6d2&GroupId=9dea1d3d-1187-4f5e-90ff-0e992a0fc431&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ArticleGroup

Sen skrev du några kullar. Visst kan man ta flera kullar på sin hona, men en, max två är väl att rekommendera.

MartaEvelina
0

Okej tack så jätte mycket för hjälpen:D