Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 966 ggr
amandapi
0

hanen biter honan?

Jag har en hona här hemma som är i högbrunst och som var tänkt att jag skulle para.

Skulle para henne nu (det är första gången för mig Skäms) och hon ställde sig så redo jag aldrig sett nån hons stå förut men hanen började nafsa henne i pälsen??! Förvånad Varför?? Jag skilde dessa åt på en gång, vill inte riskera någon av dom för en parning, men jag har inte hört detta förut? Och hanen har ALDRIG bitit nån förut Gråter

Roxie
0

Det är helt normalt. Hanen brukar nafsa i pälsen på honan.. De gillar väl "hårda tag" Flört

// Sofia

UlrikaD
0

Han biter henne inte, detta är någonting som ingår i de flesta parningar. Så har du skiljt dem åt nu så får du vänta fyra dagar tills nästa försök.

Solan1976
0

Ha ha "hårda tag" Cool

[iurochskur]
0

Ibland kan för ivriga hanar bli en aning galna över att inte "få till det" på en gång. Då brukar dom bita tag i pälsen för att ställa honan tillrätta. Det ser en aning tufft ut, men honan brukar reagera om det inte är oki.

Man får ha noga koll på dom så ska du se att det går bra.

Mexxie
0

Är det guld elr dvärg?

amandapi
0

Jag satte ihop dom igen och de parade sig för fullt! :)

Dromprinsen
0

när märker man att honan är i högbrunst? :)

//Anja

Hemsida: www.dromprinsen.weebly.com

Superstars
0

#7 Hanarna blir ivrigare och sniffar i luften i gämna mellanrum. Så har de ofta små puffande ljud honorna som hanarna oftar svara tillbaka med puffande ljud.

Även honorna blir livligare och nyfiknare. Lättast vet du om honan är i brunst om du stryker den vid ryggen. Är de brunstiga stelnar de till med baken och svansen högt upp i vädret. Vissa honor luktar starkt vid brunst.Glad

Anna-Helga
0

Läs noga på så mycket du kan innan ungarna kommer.

Superstars
0

Hur de hanterar sin hona beror mycket på deras personligheter tror jag. Knut var en hårding, nappade svängde och drog i skinnet! Knut…han gillar hårda tag. Medans Vlad var den mjuka romantiska killen. Han var varsam med Zirena en riktig mjukis och romantiker. Både Knut och Vlad skulle bli pappa första gången. Så hur hanarna hanterar sina brudar när de skall paras beror mycket på hanens personlighet.Glad

Men det är väl så hos oss också. De som är blyga är mera varsam,försiktigare och romantiskare. De som är utåtriktade men snälla kan vara romantisk men även gilla hårda.GladFlört