Talar i nattmössan... å kvällens ämne: Dvärgar!
Så här på kvällskvisten så börjar de flesta konversationer dö ut på facebook, msn och liknande så nu tänkte jag se om någon fortfarande var vaken här inne…
De jag tänkte börja med att fråga är vilken av de fyra Dvärgsorterna ni hellst vill ha (och vilka har ni redan?)
Finns här till exempel någon som är intresserad av en Kinesisk eller är den Robbar och Vintervita som gäller här inne just nu? ;P
Själv så tycker jag att alla fyra är jätte fina men det skulle vara spännande att prova på Robbar eller Kinesiska för sånna har jag aldrig haft…
Jag tycker dvärgar är jättesöta men osäker på om jag vill ha några själv, men skulle det bli så är det nog robbar som gäller:)
// Pabblo
Ja Robbar är faktiskt otroligt söta, är det nån speciell´guldis som du trånar efter då? (färg, hårlag) ;P
Har redan Robbar och skulle gjärna vilja köpa mera om jag hittar några fina linjer :). Men kinesisk skulle jag vilja äga :).
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Lyllos dig som har Robbar hihi, Ja kinesiska tycker jag verkar spännande!

Jag gillar robbar, de är otroligt roliga.
Vintervita har jag haft och skulle gärna ha igen nån gång i framtiden. Väldigt mysiga och gosiga.
Sen skulle jag vilja ha Campbells, nån mottled eller collared.
Kinesisk tycker jag ser väldigt häftiga ut men jag har aldrig hållit i någon så jag vet inte vad jag tycker om deras personlighet.

jag har vintervita i alla fyra färgerna.
tycker de är så otroligt mysiga,trevliga,mjuk fin päls,runda å goa.
gillar verkligen den dvärgrasen.
de andra tre raserna är fina på sina vis de med men inga jag gillar lika mkt.
har haft cambells. hade kanske otur där då de var bitiga, gillade dom inte.
robbar är söta men inte lika kelvänliga som vintervita.
kineserna ser bedrövliga ut med sina stora kulor.
"Kineserna ser bedrövliga ut med sina stora kulor" haha ja jo… sant.
Mina erfarenhet med Campbells är inte att hon är mer bitska än VV, men som du sa så kan det ju vara att du hade otur eller så har jag bara haft tur, vem vet ;)
Robbar verkar jätte mysiga, älskar att dom är så små men samtidigt så gör det väl att dom blir lite svårare att hantera (kela med) men jag har lovat mig själv att någongång i mitt liv så ska jag ha ett stort träinrett akvarium med en Robbeflock … men det skulle verkligen vara intressant att "prova på" alla raserna men ja… nån dag ;)
#2 alla!;P men ja vet inte en skp eller en lh ds kanske.
// Pabblo
#8 haha ja det brukar vara så att man vill ha alla ;P

Tyskdvärghamster !:)
tysk dvärghamster? har jag missa nå nu
// Pabblo
Tysk Dvärghamster?
Vad är en tysk dvärghamster?
En hitte-på-sort kanske?=) HUr ser en sån ut?
Jag vill gärna ha fler robbar! Målet är att ha två stora akvarium, 200-300 liter, ett med en stor flock tjejer och en med killar. Sedan några mindre kar på ca 150 liter där det sitter lite avelspar =) Massa husky!!
// Emmily
Besök gärna vår blogg: http://birasblogg.wordpress.com/

Läste i en hamsterbok om tysk-dvärghamster, som har en rand från huvudet ner till rumpan.. oj.. var det en rysk-dvärghamster :O
HAHA jahaa! ja det är lätt att läsa fel ibland! ;D … innebär det då att du vill ha en Rysk?

Jag har redan ryskar hemma :) ^^
Jaha okej! men man kan aldrig få för många hamstrar, haha näe jag bara skoja! :D
hur orkar ni sitta uppe kl. 2 på natten framför datorn?????
Sen sover jag halva dagen ;)
#20 Skola? Jobb?
Inte just nu ;P

Jag sover vid 12/1 :P
Jag har just nu en liten kines :)
#24 ah vad kul, vilken f'arg?
#24 Han är en agouti dominant spot :)
En bild på han???
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Ah, bild?
#29 åh vilken liten sötnos, hur är hans personlighet och hans temperament?
Han är väldigt lugn och det är bara att lyfta upp honom och han sitter snällt i handen. :)
Naw, nutte! Han är verkligen söt… har läst att det finns vita sö också men aldrig sett någon :/
#29 Åhh! Kinesiska hamstern är grymt söt!
#32 Tror inte det finns vit sö i sverige. Men har sett den färgen hos uppfödare i England :)
# 34 hm..lite synd, vet du om det finns några bilder på den i england? (:

#35 Gahh! Cassandra, importera från England ofc!
#36 haha självklart Kajsa, säg till din pappa att köpa in en (han hade lätt gjort det ;)

Hittade en långhårig dvärghamster i Holland. Det hade väl varit lite annorlunda.
# 38 Åh gud vad coolt, ingen bild va?

http://purplekatkritters.tripod.com/dwarf/othcolors.html
Långt ner på sidan, long haired black.
Nä men oj så söta :D … där är föresten en vit sö kines också!

Japp, det var bild på en sån jag letade efter. Men tyckte långhåret var sötare:)
Ja dom var verkligen bedårande (a)